Ice øker datapakkene med opptil 75 prosent

– Når det gjelder mobilbruk tror jeg vi bare har sett toppen av isjfellet. Nå sørger vi nok en gang for at Ice-kunder får de beste abonnementene.

Ice fornyer sine abonnementer. Fra 1. september lanserer Ice sin nye portefølje, og enkelte abonnementer øker datamengden med 75 prosent, uten ekstra kostnad.

– Dette er en gladnyhet til både eksisterende og nye kunder. Nå får du mer data, uten å betale en krone mer, sier kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid.

Han forteller at Ice vil være i forkant av et norsk marked som stadig øker databruken, og Ice-kunder skal alltid skal ha de beste tilbudene.

– Vi ser at de fleste kundene nå beveger seg opp mot abonnementer med 5 GB eller mer, mens de kundegruppene som ønsker lite data minsker. Derfor fortsetter vi å øke datamengden i våre abonnement.

Se bilde vedlagt nederst for endringene i proteføljen.

Kunder på eksisterende prisplaner vil automatisk få mer data til samme pris.

– Du trenger ikke sveipe en finger engang, sier Abid.

Med nebb og ishakke

Endringen i abonnementene til Ice er også en følge av økende konkurranse. Abid forteller at Ice fortsatt vokser mest, men at det er voldsom kamp om privatkundene i 2021.

– Det har kommet flere aktører, samtlige med fokus på pris. I tillegg ser vi at konkurransen har økt i alle volumsegmenter, fra 0.5 GB til abonnementer med ubegrenset data, forteller Abid.

Som utbygger av Norges tredje mobilnett er det en del av oppdraget til Ice å sørge for bedre priser og mobiltjenester for norske kunder.

– Det er en enorm prisforskjell mellom operatørene som bygger egne mobilnett. Vi oppfordrer de andre nettverkseierne, Telenor og Telia, til å gjøre det samme som oss. Vi skal kjempe med nebb og ishakke for å gi de beste tilbudene, og ha de mest fornøyde kundene. Slik sørger konkurranse for at alle kunder i Norge stadig får mer for pengene.

Spar penger!

Med den nye porteføljen er det ytterst få som kan konkurrere med Ice på pris.

– Føler du at du nå har for mye data, så kan du alltids bytte til et billigere abonnement og faktisk spare penger. Vi vil alltid oppfordre til å finne det abonnementet som passer best, selv om vi nå legger til rette for høyere databruk.