Ice innfører mer restriktive tiltak

I lys av spredningen av koronaviruset i Norge og myndighetenes generelle anbefalinger for store norske bedrifter, vil Ice fra og med i morgen (torsdag 12. mars) innføre mer restriktive tiltak for sine ansatte. Dette innebærer blant annet at maksimalt halvparten av alle ansatte kan være på kontoret til enhver tid de neste ukene. Ice vil også forsøke å legge til rette for at de som må benytte seg av kontorfasilitetene ikke behøver å bruke kollektivtrafikk. Deltakelse på kurs og konferanser avlyses inntil videre, og antall gjester på kontoret begrenses til det minimale.

For mange Ice-ansatte innebærer disse tiltakene følgelig økt bruk av hjemmekontorløsninger. Ice oppfordrer samtidig alle bedrifter som kan benytte seg av slike løsninger til å gjøre dette i så stor grad som mulig, for å begrense trengsel og smitterisiko for både passasjerer i kollektivtrafikken og kolleger på kontoret. Her kan en felles innsats fra næringslivet gjøre store utslag.

Ice drifter i dag et av landets tre mobilnett, og selskapet har derfor behov for å være mer restriktive for å kunne sikre drift av kritiske funksjoner på både kort og lang sikt. Dette er viktig både for våre kunder og samfunnet for øvrig, nå som vi går inn i en fase med et økende antall smittede.