Ice har nådd en viktig milepæl - 800.000 kunder!

Mobilselskapet har hentet 43.000 kunder så langt i år, og er på god vei mot millionmålet.
Administrerende direktør, Eivind Helgaker, roser sine ansatte i Ice. Foto: Sebastian Storvik.

Ice har nå 800.000 mobilkunder. Administrerende direktør i Ice sier det er et svært spennende og krevende marked selskapet konkurrerer i.

For å lykkes med å vokse er det mange ting som må på plass.Det viktigste er å levere på kundenes høye forventninger. Vi har derfor jobbet målrettet med å bygge en topp moderne verdikjede som inkluderer byggingen av ett av verdens beste, og Norges mest stabile mobilnett, med bransjens beste kundeservice, sier han.

Selskapet ble også nylig kåret til en av Norges beste arbeidsplasser avGreat Place To Work.

– Det viser at vi har blant de mest fornøyde ansatte i Norge. Vi har bygget denne posisjonen på rekordtid og jeg er derfor veldig stolt av at vi som lag nå kan feire at vi har passert 800.000 kunder, sier Helgaker.

Organisk vekst og oppkjøp

Ice har vokst med 43.000 kunder bare i år. Kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid, forteller at det handler om å gi verdi.

Det er tøff konkurranse mot duopolet – men også mot de andre aktørene i mobilbransjen. Hos Ice får du verdi for pengene, og da velger kundene oss,sier kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid.

Ice Bedrift utgjør 57.600 av disse 800.000 – og har økt med 3500 abonnement i 2023.

Det nylige oppkjøpet av privatkundebasen til Release inngår ikke i totalsummen da kundene ikke flyttes over til Ice før i sommer.

Slik selger Ice Ice

Abid forteller hvordan Ice selger Ice:

– Vi har nå beviselig et fantastisk mobilnett. Det er Norges mest stabile – og det blir stadig bedre nå som vi bygger ut 5G. Det er hovedproduktet. I tillegg har vi god brukervennlighet med appen vår, gode tilleggstjenester og bransjens beste kundeservice. Dette får du for en god pris hos Ice. Dette er verdi for pengene, sier Abid.

– Men hva om jeg bare vil ha lav pris?

Da har vi merkevaren NiceMobil, det er helt enkelt billig. Der betaler du kun for det du absolutt trenger fra et mobilabonnement, data til lavest mulig pris. Dermed kan Ice i helhet både konkurrere på kvalitet og pris.

Trenden for nye kunder som kommer til Ice er at de ønsker større datapakker.

– De fleste som kommer til Ice velger produkter som Mobil 8 GB til 249«Prøv Oss» og DataFrihetGjennomsnittlig forbruk øker måned for måned. Det er derfor vi stadig tilpasser oss behovet til markedet og tilbyr større datapakker, forklarer Abid.

Vokser på alt som betyr noe

Administrerende direktør i Ice, Eivind Helgaker, gleder seg over gode resultater.

– Kundetilfredsheten øker også. For eksempel så har dekningen vår blitt meget god, og vi ruller ut 5G hver eneste dag i nye områder. Dette er noe kundene også legger merke til, og som siste måling i Norsk Kundebarometer er et tydelig bevis på.

Norsk kundebarometer er et forskningsprosjekt som måler kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Ice rykker i år fra 71. plass til 13plass på kundetilfredshet, og har de mest lojale kundene blant alle telekomleverandørene i Norge.

– I tillegg til kundevekst så vokser vi på antall ansatte og har i dag mer enn 300 faste ansatte og vi er stadig på jakt etter flere talenter.Vi har et topp moderne nett, svært dyktige ansatte og veldig fornøyde kunder-. Dette har vært oppskriften når vi nå har vokst fra 0 til 800.000 kunder i et marked uten vekst – og det er slik vi skal nå 1.000.000 kunder om ikke alt for lang tid, avslutter Helgaker.

Fra Ice-kontoret i Nydalen under intern markering av 800.000 kunder. Foto: Sebastian Storvik.
Administrerende direktør i Ice, Eivind Helgaker. Foto: Marius Viken.
Kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid. Foto: Marius Viken.