Ice, Craft og Norges Skiskytterforbund engasjerer tusenvis med markedsføringsstunt

«Folkets Skiskytterlue» er en konkurranse der alle og enhver kan være med å designe konkurranselua til det det norske landslaget i skiskyting. Det unike samarbeidet mellom Ice, Craft og Norges Skiskytterforbund har i skrivende stund fått 6000 bidrag, som i snitt har brukt 8 minutter på luedesign.
Ice er hovedsponsor for det norske skiskytterlandslaget, og forlenget i fjor avtalen med utøverne i Norges mest populære idrett.
– Hvordan kan vi øke engasjement rundt skiskyting og bygge merkevare på nye måter? Dette er et nydelig eksempel på hvordan bruke en flate, og godt samarbeid på nye måter for å skape engasjement og synlighet. Craft lager luen, Ice-logoen er på luen, og skiskytterne bruker luen. Perfekt! Men hvorfor stoppe der? La oss få med folket på å designe luen, sier Jannicken Lampe, marked- og merkevaresjef i Ice.
Fra idé til design
Idéen til kampanjen er skapt internt i organisasjonen, og markedsuttaket er også laget av det interne kreative miljøet i markedsavdelingen i Ice; i tett samarbeid med det norske AdTech-selskapet Cavai.
– Jeg tror idéen engasjerer i seg selv; det er spennende at du kan sitte med mobilen eller datamaskinen og designe lua Johannes Thingnes Bø skal bruke når han gang på gang leverer fullt hus på rekordtid og det norske folk setter kaffen i halsen, sier Lampe.
Lampe forteller likevel at det skal mer til enn bare et godt konsept, og mener nøkkelen ligger i inviterende design, og enkel brukeropplevelse.
– Her synes jeg teamet og Cavai har gjort en strålende jobb med lekent design , og en «luemaker» som er enkel og morsom å bruke. Det er imponerende å underholde og holde på oppmerksomheten til noen i 8 minutter i 2023, sier hun.
– Forbilledlig samarbeid
Emilie Nordskar, markeds og kommunikasjonssjef i Norges Skiskytterforbund, gleder seg over samarbeidet.
– Det er stor stas når to store partnere jobber sammen, slik som Craft og Ice har gjort her. Vi håper at skiskyting både kan være - og er - en samlende idrett. Da er det forbilledlig at partnere her har gått sammen for å engasjere folket, sier hun.
Man kan sende inn lueforslag ut januar, deretter begynner avstemningen på neste års lue i februar og går fram til siste verdenscuprenn i Holmenkollen 16. mars.
– Det har til nå kommet inn mange fine bidrag. Ice og Norges Skiskytterforbund ser fram til å kunne plukke ut en vinner i løpet av sesongen. Vi har stor tro på at enda flere vil ta del i kampanjen og bli med å lage Folkets Skiskytterlue, avslutter Nordskar.
Om Ice: Ice har ett av verdens beste, og Norges mest stabile mobilnett, med bransjens beste kundeservice. Totalt med både privat og bedriftsmarkedet har Ice over 757.000 kunder. De aller fleste som bytter mobilabonnement velger Ice. Slik har det vært i 8 år på rad, som er antall år siden Ice startet å selge mobilabonnement.
Nøkkelord
Kontakter
Sebastian StorvikKommunikasjonssjef
Tel:94094900sebastian.storvik@ice.noBilder

Om ice
Vår visjon er å vokse ytterligere som en unik og annerledes mobiloperatør, som hver dag kjemper for å bli Norges mest anbefalte selskap.
Følg pressemeldinger fra ice
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra ice på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra ice
Ice utfordrer på bærekraft: lanserer brukte mobiler, og skal bli en mer synlig samfunnsaktør27.1.2023 07:30:00 CET | Pressemelding
Lanserer «PentBrukt» som ett av flere små steg mot en bærekraftig framtid.
De mest solgte mobilene i 202224.1.2023 07:30:00 CET | Pressemelding
77 prosent hadde eSIM. – Ice elsker eSIM, en teknologi som endelig gjør det enklere for kunden å bytte operatør.
Verken stål, glass eller betong stopper Ice18.1.2023 06:55:53 CET | Pressemelding
Ice gjør mini-basestasjon lett tilgjengelig som tjeneste. SmartCelle er på størrelse med en WiFi-ruter og gir deg mobildekning selv i den dypeste bunker.
Ice bikker 700.000 privatkunder, skal være 1.000.000 i løpet av 202510.1.2023 07:34:37 CET | Pressemelding
De aller fleste som bytter mobilabonnement velger Ice. Det gjør at selskapet nå har vokst seg like stor som Oslo kommune.
Ice byr opp til konkurranse om en av Norges største reklamejobber9.1.2023 12:15:32 CET | Pressemelding
Vil på speed-date med alle som kan bygge merkevare. – En litt annerledes måte å finne reklamebyrå.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom