Ice byr opp til konkurranse om en av Norges største reklamejobber

Ice skal velge reklamebyrå og inviterer bransjen til konkurranse.
Ice har de siste fire årene brukt Nord DDB, som blant annet har laget «På nett med gen-z»-kampanjen til Ice Ung, og nå nylig mobilselskapets 5G-kampanje.
– Vi er fornøyde med jobben DDB har gjort for oss, og det er ikke utelukket at de blir med videre. Etter så mange års samarbeid er det likevel sunt å se hva annet som finnes der ute, sier Jannicken Lampe, marked- og merkevaresjef i Ice.
Ice ønsker dermed å møte flere aktører for å finne ut hvem som stikker av med en av Norges største reklamejobber.
Valget av nytt byrå blir avgjort gjennom en fire-trinns-prosess:
- Speed-date
- Strategi-workshop
- Presentasjon av strategi
- Valg av byrå
Fristen for påmelding er 18. januar, og valg av byrå faller i midten av mars.
– Vi har ikke valgt den tradisjonelle pitchprosessen ved å håndplukke byråer vi vil ha med, men heller la så mange som mulig vil vise hva de kan. Dette er en unik mulighet til å få et oppdrag som virkelig får synlighet. Det tøff konkurranse om mobilkundene, og det vises i reklamebildet, sier Lampe.
Bygge merkevare
– Vi investerer milliarder i nettverksutbygging, og har store vekstambisjoner. Dette i kombinasjon med at telekombransjen er blant de som bruker mest ressurser på markedsføring tror jeg gjør dette til et attraktivt oppdrag for de fleste reklamebyrå, forteller Lampe.
Ice har ett av verdens beste, og Norges mest stabile mobilnett, med bransjens beste kundeservice. Totalt med både privat og bedriftsmarkedet har Ice over 735.000 kunder.
De aller fleste som bytter mobilabonnement velger Ice. Slik har det vært i 7 år på rad, som er antall år siden Ice startet å selge mobilabonnement.
– Vi gir mest verdi for pengene, og det skal være enkelt å være kunde hos Ice. Med et gult hjerte, varme og glimt i øyet ønsker vi å bygge enda sterkere merkevare. Vil du hjelpe oss?
Nøkkelord
Kontakter
Sebastian StorvikKommunikasjonssjef
Tel:94094900sebastian.storvik@ice.noBilder



Om ice
Vår visjon er å vokse ytterligere som en unik og annerledes mobiloperatør, som hver dag kjemper for å bli Norges mest anbefalte selskap.
Følg pressemeldinger fra ice
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra ice på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra ice
Ice utfordrer på bærekraft: lanserer brukte mobiler, og skal bli en mer synlig samfunnsaktør27.1.2023 07:30:00 CET | Pressemelding
Lanserer «PentBrukt» som ett av flere små steg mot en bærekraftig framtid.
De mest solgte mobilene i 202224.1.2023 07:30:00 CET | Pressemelding
77 prosent hadde eSIM. – Ice elsker eSIM, en teknologi som endelig gjør det enklere for kunden å bytte operatør.
Ice, Craft og Norges Skiskytterforbund engasjerer tusenvis med markedsføringsstunt19.1.2023 07:30:00 CET | Pressemelding
Nå kan du designe lua til Johannes Thingnes Bø
Verken stål, glass eller betong stopper Ice18.1.2023 06:55:53 CET | Pressemelding
Ice gjør mini-basestasjon lett tilgjengelig som tjeneste. SmartCelle er på størrelse med en WiFi-ruter og gir deg mobildekning selv i den dypeste bunker.
Ice bikker 700.000 privatkunder, skal være 1.000.000 i løpet av 202510.1.2023 07:34:37 CET | Pressemelding
De aller fleste som bytter mobilabonnement velger Ice. Det gjør at selskapet nå har vokst seg like stor som Oslo kommune.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom