I vinter oppfyller vi drømmereisen

To vintre med snevre reisemuligheter har ført til en markant økning i interessen rundt eksotiske reisemål og strandparadis. Nå lanserer derfor Apollo flere drømmedestinasjoner.
I vinter kan du realisere drømmereisen til Mauritius

Grunnet pandemien har Apollos vinterprogram de siste to årene i hovedsak vært forbeholdt Europa og Emiratene. Nå som reiseportene endelig står på vidt gap igjen satser reisearrangøren derimot igjen på mer eksotiske reisemål - fra det indiske hav til eventyrlige Midtøsten.

- Det er ingen tvil om at mange har ventet på dette. Thailand har de siste ukene vært blant våre best solgte vinterreisemål, men etterspørselen øker også etter typiske bucketlist-destinasjoner. I år skal feriedrømmer realiseres, og de ser i stor grad ut til å gå sør-østover i vinter, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonssjef i Apollo.

Drømmereisen

Det indiske hav med reisemål som MaldiveneSeychellene og Mauritius er derfor ikke overraskende noen av reisearrangørens vintersatsinger. Blant disse utmerker sistnevnte seg som familienes favorittparadis, men lokker også til seg voksne som vil oppleve noe helt unikt. Maldivene og Seychellene er på sin side førstevalget for par – og alle de nygifte som ble nødt til å utsette bryllupet under pandemien.

- For de aller fleste av oss er ikke dette steder vi reiser tilbake til år etter år, som eksempelvis Kanariøyene. Snarere tvert om; De representerer på mange måter den ultimate drømmereisen. Det viser tydelig at vi post pandemien har et økt behov for unike opplevelser – og å leve litt mer, sier Rivera.

Eventyrlige opplevelser

Behovet for eventyr setter også nye reisemål på kartet. Blant annet er unike Oman endelig tilbake hos Apollo. Det er også mangfoldige Vietnam. Og mens Dubai har vært en populær vinterdestinasjon hos Apollo i mange år, øker interessen for de andre emiratene – særlig den kulturelle hovedstaden Abu Dhabi og friluftsmekkaet Rash al Khaimah.

- Dette er alle reisemål spekket med unike opplevelser. I Oman kan man begi seg ut på hvalsafari, sove under stjernene i ørkenen og gå på skattejakt gjennom souker. I Vietnam venter bølgende risfelt, et spennende kjøkken og puddermyke sandstrender, og Emiratene er et eneste stort opplevelsesmekka, fastslår Rivera.

Vil man feriere i Europa i vinter er også mulighetene ekstra store med Apollo i år. I tillegg til storfavorittene Kanariøyene, kan du reise til både Madeira og Costa del Sol i Spania.

I vinter kan du realisere drømmereisen til Mauritius
Oman