I Paris-Roubaix 2022 deltar to lag fra Uno-X Pro Cycling Team

At damelaget skulle delta har vært klart lenge. I dag slapp ASO nyheten om at herrelaget også blir invitert til årets utgave. Uno-X Pro Cycling Team går en svært spennende klassikersesong i møte.
Foto: Mario Stiehl

Ettersom vårt nystartede damelag fikk WorldTour-status allerede i sin første sesong, har vi visst at Paris-Roubaix var på rittkalenderen vår en god stund allerede. I dag ble det offentliggjort at ASO har funnet plass til herrelaget vårt også.

- Vi tror helvete i nord, som det spektakulære rittet ofte kalles, vil bli en helt spesiell opplevelse for norske sykkelfans i 2022, sier Jens Haugland daglig leder Uno-X Norge/Uno-Sykkel.

16. april arrangeres dameutgaven, mens herrene skal til pers dagen etter. Rittet ble syklet første gang helt tilbake i 1896, men damene fikk først sin debut i 2021. Det legendariske brosteinrittet startet i sin tid i Paris, med målgang i Roubaix. Starten har i senere gått i Compiègne, litt nord for den franske hovedstaden. Målgang er som kjent på den ikoniske velodromen i Roubaix.

Rittet er en gladiatorprøve uten like, og stiller store krav til både ryttere og utstyr. Uno-X Pro Cycling Team kan reise ned med lave skuldre, men med ambisjoner om å overraske.

-Det blir et eventyr å komme tilbake til dette ikoniske rittet. Jeg er superstolt over å ha vært en del av den unike reisen til Uno-X. At vi nå skal stå på startstreken i et av syklingens monumenter er virkelig stort. Selv om vi ikke kommer til å være blant favorittene før start er det et ritt som kan passe oss bra. Vi håper å slå godt i fra oss, sier Kurt Asle Arvesen, sportslig leder i Uno-X laget.

Jens Haugland, daglig leder Uno-X Norge/Uno-X Sykkel
E-post: jens.haugland@unox.no
Mobiltelefon: +47 905 78 703

Kurt Asle Arvesen, sportslig leder Uno-X Pro Cycling Team
E-post: kurt.asle.arvesen@unox.no
Mobiltelefon: +47 901 16 807

Foto: Mario Stiehl

Uno-X Mobility er et av fire forretningsområder i Reitan Retail ved siden av REMA 1000 Norge, REMA 1000 Danmark og Reitan Convenience. Uno-X Mobility sin misjon er å utvikle og promotere løsninger for bærekraftig mobilitet. Fra over 800 utsalgssteder tilbyr selskapet lynlading, Svanemerket bilvask og drivstoff til kunder over hele Norge og Danmark. Uno-X Mobility har også en sterk lidenskap for sykling som en viktig løsning for mer bærekraftig mobilitet.