Hvordan kan idretten lære av næringslivet for å fjerne barrierene for jenter og gutters deltakelse i idretten?

Har kvinnelige ledere, trenere og utøvere like muligheter som menn? Hva kan vi gjøre med barrierene som fortsatt er til stede, og hva kan idretten lære av næringslivet i arbeidet for likestilling? Sammen med Bryte-VM og Like Muligheter inviterer Norges idrettsforbund pressen til å delta på et spennende fagseminar hvor vi retter fokus mot bedre kjønnsbalanse i både idretten og næringslivet.

Når: Onsdag 6. oktober kl. 09.00 – 11-30

Hvor: Jordal Amfi

Meld deg på seminaret her. Påmeldingsfrist 4. oktober.

Hjerneforsker Kaja Nordengen innleder fagseminaret og gir oss et innblikk i forskjeller og ulikheter på den mannlige og kvinnelige hjernen og hvilken relevans disse ulikhetene kan ha for likestilling i idretten.

Et viktig formål under fagseminaret blir å definere aktuelle tiltak som kan bidra til en positiv endring. I den påfølgende paneldebatten vil disse problemstillgene diskuteres nærmere.

Blant paneldeltakerne finner vi Like Muligheter ambassadør Maren Lundby, idrettspresident Berit Kjøll, byråd for idrett, Omar Samy Gamal, 1. sekretær i LO, Julie Lødrup og landslagstrener i bryting, Lotta Andersson.

Se hele programmet her:

09.00    Velkommen v/ idrettspresident Berit Kjøll

09.15    Hjerneforsker Kaja Nordengen

09:45   Debattpanel med representanter fra næringslivet, idretten, partnere og byrådet.

10:15    Pause

10:25    Workshop i grupper

11:05    Oppsummering workshop, hvordan ta med oss dette i vårt daglige arbeid og veien videre

11:30    Slutt