Hvordan er livet som arbeidsinnvandrer under koronapandemien?

I løpet av koronapandemien har mange fått øynene opp for hvor avhengige vi har blitt av arbeidsinnvandrerne. Samtidig har mange arbeidsinnvandrere opplevd å miste rettigheter, blitt utsatt for uforsiktige arbeidsgivere og stigmatisert.

Onsdag 24. mars fra 14-1515 inviterer vi til Fafo Østforum webinar der vi får høre situasjonsbeskrivelser fra Fellesforbundets Jørn Eggum, Arbeidstilsynets Trude Vollheim, Bianca Irina Cristea og Joanna Leks fra Kirkens Bymisjon og bygningsarbeider Ryszard Jankowski.

Program:

• Velkommen, introduksjon og møteledelse ved Anne Mette Ødegård, prosjektleder for Fafo Østforum
  • Innlegg ved Jørn Eggum, leder i Fellesforbundet
  • Innlegg ved Trude Vollheim, direktør i Arbeidstilsynet
  • Samtale med Bianca Irina Cristea, Joanna Leks og Ryszard Jankowski
  • Spørsmål fra seerne

Fafo Østforum er en forskningsstøttet møteplass med oppdatert kunnskap om arbeidsinnvandring. Forumet har siden 2004 vært en møteplass for partene i arbeidslivet, bedrifter og myndigheter. Forumet byr på løpende kunnskapsformidling og legger til rette for debatt om arbeidskraftmobilitet og virkninger i det norske arbeidsmarkedet. Hovedaktiviteter er nyhetstjeneste og seminarer – dette er arrangement nr. 84. Bestill nyhetsbrev.

Østforum har i dag 23 deltakere. Interesserte kan kontakte Fafo Østforums prosjektleder Anne Mette Ødegård. Les mer på nettsidene til Fafo Østforum

Følg saker fra Fafo

Siste saker fra Fafo