"Hver gang" er første gang for Jesper Jenset

Jesper Jenset har med seg Arif når han slipper "Hver gang", sin første norskspråklige utgivelse, fredag 13. september.

Hver Gang artwork

"Føles litt rart. I har jo bare sunge på engelsk. Men deilig å få synge på dialekta mi og reppe Molde litt".

Låta er faktisk unnfanget i hjembyen også.

"I og broren min satt opp et lite studio hos besteforeldran mine. Vi bare leika oss, men så blei låta ganske fin, og i bestemte me for å ta den videre."

Og Arif?

"I hadde ikke skrevet et andrevers, og i ville ha en rapper med. Og Arif va den første som poppa opp i hodet."

Jesper er ikke alene om å mene at Arif er en av Norges desidert kuleste artister både visuelt og musikalsk, så hvordan fikk han ham med?

"Vi har nokken felles venna, som gjor at det va enkelt å linke opp. Utrolig kult at han ville bli med på min første låt på norsk!"

Arif, på sin side, fikk høre låten, og ble så inspirert at verset hans var ferdig skrevet før de møttes i studio for innspilling.

"Vi va i studio sammen og spilte inn. Kult å se kordan andre artista jobbe. Følte også at Arif fikk tilført meir til historia, nokka i følte låta trengte"

Så det gikk som en lek med låten som startet som en lek?

Men som handler om noe litt mer komplekst? Hva er budskapet?

"Ikke dra fra me!" ler Jesper

"I tror mange kan kjenne se igjen. Dem fleste har hatt kjærlighetssorg."

Men altså en for historiebøkene, når Jesper gir ut sin første - og kanskje også siste? - norskspråklige utgivelse fredag 13. september.

"Det e uansett alltid spennende å gi ut ny musikk. Hver gang e som første gang!"

Hver Gang artwork
Jesper Jenset (c) Pål Paulsen
Jesper Jenset (c) Pål Paulsen

Harry Styles annonserer album og eksklusiv konsert!5.11.2019 16:00:00 CETPressemelding

Harry Styles har endelig annonsert sitt høyt forventende, nye album Fine Line som slippes globalt fredag 13. desember. Fine Line er tilgjengelig for forhåndsbestilling allerede nå på CD, vinyl og en spesialutgave som inneholder en 32-siders bok med eksklusive behind the scenes-bilder fra album-innspilling. Albumet, som har 12 spor, inneholder også den nye singelen «Lights Up», som har høstet over 100 millioner views og streams verden over. Harry skal feire releasen med en helt spesiell konsert, «Harry Styles – Fine Line live at the Forum – One Night Only», i Los Angeles den 13. desember. Allerede i dag kan fans forhåndsbestille albumet og få tilgang til det eksklusive forhåndssalget av konsertbilletter, som vil bli tilgjengelig torsdag 7. november 9 AM PT. Billettene blir tilgjengelig for vanlig salg fredag 9. novemer 9 AM PT. Det er maks to billetter per person, og billettene vil være mobile-only. 16. november skal Harry lede NBC’s Saturday Night Live, samt spille helt ny musikk fra a

Mariah Careys julegave til fansen 25 år etter: Slipper tidligere uutgitte opptak!1.11.2019 20:36:13 CETPressemelding

Siden Mariah Careys ikoniske julealbum "Merry Christmas" inntok verdens platehyller 1. november 1994, er "All I Want For Christmas Is You" blitt den 11. mest solgte singelen globalt gjennom tidene - og en essensiell del av julerepertoaret også her i Norge. På dagen 25 år senere leverer superstjernen en gavepakke til fansen. "Merry Christmas (Deluxe Anniversary Edition)" er ute overalt i dag, fullspekket med tidligere uutgitte opptak og bonusmateriale.