Hvem fortjener Årets Ladejarl og 2 millioner kroner?

Jakten på den ene som utmerker seg spesielt, som får hedersprisen og 2 millioner kroner, er i gang. Alle kan nominere sin kandidat til verdi-prisen Årets Ladejarl.

-       Vi ønsker å løfte frem mennesker som gjennom verdibasert atferd skaper resultater som mange har nytte av. Nå håper vi på gode nominasjoner fra lokalmiljøene på enkeltmenneskene som inspirerer til personlig engasjement og verdiskapning, sier Colonialmajor Odd Reitan.

Årets Ladejarl er selve symbolet på godt verdibasert arbeid og sterk verdibasert ledelse. Å være drevet av sterke verdier, ta personlig ansvar og gjennomføre med lidenskap er noe av oppskriften for å skape resultater.

-       Vi leter etter personer med et engasjement vi kan unne og beundre. Vi leter etter personer vi kan løfte frem, som gjør mer enn de må, sier Odd Reitan.

Kjenner du noen som fortjener å bli Årets Ladejarl 2021? Nominer dem her før 2. mai.

Tidligere vinnere

Gjennom sin høye puls og sitt brennende engasjement for å gjøre livet til kreftpasienter bedre fikk Helle Aanesen Årets Ladejarl-prisen. Helle har imponerende resultater med sitt arbeid og er til stor inspirasjon for sine omgivelser.

-       Denne prisen var det veldig stas å få, spesielt fordi den får frem budskapet om det vi har jobbet for i lang tid. I tillegg gir den enorm inspirasjon og ikke mist økonomisk mulighet til å gjennomføre enda mer, sier Helle Aanesen.

Tale Maria Krohn Engvik fikk prisen for sin innsats for barn og unge som Helsesista. Ada Sofie Austegard for utrettelige innsats for å gi alle retten til en barndom uten vold. Johann Olav Koss for å ha sikret flere millioner krigsrammede barns rett til å leke og Atle Vårvik for sine resultater med robust ungdom. Drømmerektoren Per Solli ble Årets Ladejarl for å ha forvandlet Oslos problemskole til en drømmeskole.

-       Vanligvis bryr jeg meg ikke så mye om priser. Jeg bryr meg mest om tilbakemeldinger fra ungdommer som sier at jeg har hjulpet dem. Men denne prisen betydde utrolig mye fordi jeg så oppriktigheten i øynene til de som delte den ut, sier Tale Maria Krohn Engvik.

Vinneren får 2 millioner kroner, heder og ære den 11. september 2021 på Lade Gaard i Trondheim.

Se filmen her og bli inspirert av Helle og Tale til å nominere din kandidat. Alle kan nominere og alle kan nomineres.

Les mer om alle vinnerne her: https://www.reitangruppen.no/arets-ladejarl/

REITANs visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN omsatte i 2019 (inkl. franchiseomsetning) for 97 milliarder kroner, sysselsetter over 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

REITAN består av tre forretningsområder: REITAN HANDEL, REITAN EIENDOM og REITAN KAPITAL.I tillegg kommer Britannia Hotel, et femstjerners internasjonalt fullservicehotell i Trondheim.

Følg saker fra REITAN

Siste saker fra REITAN