Hvem blir Norges første «LEGO Masters»?

Dét skal Erik Solbakken finne ut når han til høsten leder nysatsingen «LEGO Masters» på TV 2. Er du et LEGO-talent? Meld deg på, da vel!
LEGO MASTERS: Erik Solbakken leder nysatsingen «LEGO Masters» på TV 2 i høst - og fortsatt er det muligheter om du er interessert i å delta. Foto: Espen Solli/TV 2

- Endelig kommer «LEGO Masters» til Norge og TV 2! TV-konseptet har allerede høstet suksess i en lang rekke land, og vi er stolte og glade for å by seerne her til lands på en norsk versjon til høsten, sier Kathrine Haldorsen, programredaktør i TV 2.

I serien skal åtte deltakerpar kjempe om seieren, og dermed bli Norges aller første «LEGO Masters», gjennom en rekke utfordrende og spennende LEGO-oppgaver. Deltakerne er alle LEGO-talenter fra hele landet, med forskjellig bakgrunn og alder.

- Jeg gleder meg! LEGO er jo noe nesten alle av oss har eller har hatt et forhold til, helt fra barndommen av – meg selv inkludert. I «LEGO Masters» får vi se det ypperste av kreativitet og entusiasme innenfor LEGO-bygging, så det blir helt fantastisk å komme i gang, sier programleder Erik Solbakken, og legger til:

- Er du en racer i LEGO og mener du har noe i «LEGO Masters» å gjøre? Da bør du kjenne din besøkelsestid, for det er fortsatt noen deltakerplasser som skal fylles. Så langt har vi funnet ut at det er mange mannlige LEGO-entusiaster der ute, så for å få brikkene til å falle helt på plass håper vi på å nå noen LEGO-elskende kvinner også, sier Solbakken.

For å være med på «LEGO Masters» må man ha fylt 16 år, elske å bygge LEGO, ha bygget en del på frihånd og elske å fortelle historier med LEGO. Har du en LEGO-partner som du kan danne deltakerpar med, er det helt topp, men tv-produksjonen kan også være behjelpelige med tanke på å finne en partner.

- Man tenker kanskje man er ferdig å leke som barn, men i «LEGO Masters» får vi se at det er like gøy å leke som voksen. Og målet er at folk skal bli inspirert til å leke mer selv. Og blir ventetiden for lang, kan man allerede nå kose seg med både den svenske, britiske, amerikanske og australske versjonen av programmet på TV 2 Sumo, sier Kathrine Haldorsen, programredaktør i TV 2.

Interessert? Klikk her.

I tillegg til Erik Solbakken og deltakerne blir leketøysoppfinner og LEGO-designer Erik Legernes sentral i den norske versjonen av «LEGO Masters». Han skal være dommer og såkalt «brickmaster». Det er Legernes som avgjør hvilke lag som får bli, og hvilke som må reise hjem - helt til man til slutt står igjen med ett vinnerlag - Norges offisielle «LEGO Masters».

«LEGO Masters» kommer på TV 2 høsten 2021.

Anne Martha LeidlandPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Kompani Lauritzen, Kaserneliv, LEGO Masters, Truls à la Hellstrøm, Den du veit, Farfar, Love Island Norge

Tel:476 45 065aml@tv2.no