JobbAktiv

Hva gjør man når krisen rammer?

Et av landets største kompetansemiljø på kriser, traumer, sorg og beredskapsarbeid ønsker å gjøre både bedrifter og det offentlige bedre rustet til å takle en krise.
En krise som oppstår kan være av veldig ulik art. Reaksjonene i etterkant er imidlertid gjenkjennelige. Kilde: Sylvain Szewczyk/Flickr.com

Klinikk for krisepsykologi har stått i sentrum for små og store kriser i 30 år. Nå planlegger et av landets fremste kompetansemiljø på kriser, traumer, sorg og beredskapsarbeid en stor samling for å gjøre både bedrifter og det offentlige bedre rustet for å takle en krise.

Klinikk for krisepsykologi stiller med fagpersoner som har vært med å forme norsk krisepsykologi, for å gi praktiske eksempler for krise og beredskapsarbeid.
- Dette er en samling ikke bare for det offentlige Norge, men også for bedrifter, sier Svend Lyngli i Jobbaktiv, som sammen med klinikken arrangerer samlingen. Her kan du lese mer  om innholdet. Samlingen finner sted 18. og 19. november 2019.

Atle Dyregrov, Renate Bugge, Elin Hordvik, Heidi Wittrup Djup, Marianne Straume, Jakob Inge Kristoffersen, er blant kapasitetene som stiller på samlingen for å øse av sine kunnskaper.

I fjor var det 30 år siden klinikken i Bergen ble etablert, og metodene som er utviklet er blant annet tatt i bruk på traumatiserte, mindreårige asylsøkere i Sverige. Spesialistene fra Bergen har blant annet jobbet med kreftsjuke barn, unge og pårørende til alvorlig sjuke, kompleks traumatisering hos voksne og barn, og komplisert sorg. Klinikken var del av psykologspesialist-teamet etter Utøya, der man fulgte opp 230 pårørende i halvannet år.

Under den planlagte konferansen vil Klinikk for krisepsykologi sørge for praktiske eksempler for krise- og beredskapsarbeid.

Knut Ivar Aarstein
Jobbaktiv.no
Mob. 45221200

Bilder

Om JobbAktiv

JobbAktiv
Nordnesveien 1
8450 Stokmarknes

Konferanser er i utgangspunktet en kostbar investering. Vi tar ikke lett på den oppgaven det er å skal dekke våre kunders behov for kunnskap. Kunnskap endrer veien videre, og derfor leier vi kun inn de dyktigste foreleserne innen sin bransje.

Vi har heller ikke et stort apparat som skal ivaretas, og vi har lave kostnader. Slik kan vi tilby topp forelesere til lavest mulig pris.

Følg oss på Facebook, da vil du få oppdatering om aktuelle konferanser, samt muligheten til å utfordre oss på dine behov. I tillegg er du som deltaker velkommen til å gi oss tilbakemelding på konferansene våre.