Husk refleksdagen torsdag 20. oktober

Førstkommende torsdag markeres den årlige refleksdagen. Trygg Trafikk oppfordrer alle til å bruke anledningen til å lete fram refleksene sine i skuffer og skap.

Hver tredje torsdag i oktober markeres den årlige refleksdagen i Norge. Over hele landet vil dagen markeres på ulike måter. Trygg Trafikk har i år fått med seg graffitikunstner Martin Whatson til å lage årets designreflekser til refleksdagen.

- Mørket har for alvor sneket seg på oss, og det er på tide å finne fram refleksene igjen. De aller fleste har masse reflekser liggende i skuffer og skap, og refleksdagen er en ypperlig anledning til å engasjere hele hjemmet til å lete fram det dere har av reflekser. Ikke la refleksen støve ned, men sørg for at hele familien har refleksene tilgjengelig når man faktisk har bruk for de, sier kommunikasjonsrådgiver i Trygg Trafikk, Ann-Helen Hansen.

Trygg trafikks beste reflekstips:

1. Fest refleks på alle jakker og sekker/bager.
  2. Legg refleksbånd i skoene
  3. Bruk refleks som beveger seg når du går, da synes du best