Husk Refleksdagen 15. oktober!

Den tredje torsdagen i oktober markeres Refleksdagen for 15. gang over hele landet. Her er Trygg Trafikks reflekstips som gjør deg synlig i mørket.

Trygg Trafikks 5 beste reflekstips:

1. Fest refleks på alle jakker, sekker og vesker – da har du alltid med deg refleks.
  2. Refleks synes best når den beveger seg. Fest refleks på armer og bein.
  3. Bruk to eller flere reflekser. Gjør deg synlig fra alle kanter.
  4. Hengereflekser bør henge i knehøyde for best mulig effekt.
  5. Refleksvester er forbruksvare som blir slitt over tid. Bytt ut gamle refleksvester!

Følg saker fra Trygg Trafikk

Siste saker fra Trygg Trafikk

Nedleggelsesspøkelset truer verdens beste trafikkpoliti, igjen!16.11.2020 07:00:00 CETDebattinnlegg

Regjeringen varsler i den nye politimeldingen at de vil vurdere om Utrykningspolitiets (UP) ressurser skal fordeles på politidistriktene. Får de viljen sin, vil det føre til en katastrofal svekkelse av trafikksikkerheten i hele landet. For hva skjer hvis det blir færre kontroller på veiene våre og bilførerne oppdager dette? Forskningen er helt entydig: Flere vil bryte trafikkreglene og antallet som blir drept eller hardt skadet vil øke, stikk i strid med nullvisjonen som Stortinget vedtok i 2002.