HUAWEI Super Device skal forbedre arbeidsopplevelsen hjemmefra: Lanserer ny programvareløsning

Huawei har sparket i gang årets utgave av Mobile World Congress ved å lansere programvareløsningen Super Device – et helt nytt programvarekonsept som muliggjør sømløs tilkobling mellom enheter, og garanterer en oppslukende arbeidsopplevelse hjemme.

Barcelona, 28.02.2022: I dag må de fleste brukere ofte sjonglere mellom to forskjellige og fragmenterte økosystemer; bærbare datamaskiner brukes til jobb og smarttelefonen blir dedikert til underholdning, ettersom det ikke eksisterer et enkelt og enhetlig system som dekker brukerens daglige behov.HUAWEIs Super Device-programvareløsning er selskapets siste innovasjon med mål om å oppnå en sømløs AI-opplevelse, der enheter jobber sammen uten problemer. Huaweis fokusområder i Seamless AI Life er helse, trening, reise, underholdning, smarthjem og -kontor.

Den nye programvareteknologien forbedrer opplevelsen ved å kombinere to av Huaweis kjernefunksjoner, samarbeid på tvers av enheter og et integrert økosystem.

Cross-Device Collaboration-teknologien gjør at brukere nå kan koble flere enheter sammen til én brukeropplevelse.  Sammen stimulerer de to delene av programvareløsningen Super Device kreativitet og forbedrer kommunikasjonseffektiviteten uansett hvor du jobber.

Slik fungerer det

• Del filer smart og lett: SuperDevice (1) er tilgjengelig på Huawei-PCer via det enkle brukergrensesnittet «dra-og-koble-til» som finnes i kontrollsenteret. Dette gir rask tilgang til telefonens bilder og filer, samt en praktisk smartskjermtilkobling for presentasjoner.

• Enkelt å pare: Super Device-paring startes ved å klikke på kontrollpanelikonet nederst til høyre på PC-en, for så å dra enhetsikoner for enheter i nærheten mot PC-ikonet. Med Pop-Up-paringsfunksjonen(2), kan HuaweiPC-en raskt og enkelt koble til Huaweistrådløse ørepropper, høyttalere, Bluetooth-mus og -tastatur, samt skriver, og dermed forbedre den smarte kontoropplevelsen.

• Super Device gjør PC-en til et produktivitetskraftsenter ved å skape en unik og komplett digital opplevelse. Funksjoner som er unike for hver enhet gir tilgang til andre enheter i gruppen, slik at enhetene fullt ut kan utnytte hverandres styrker.

Den nye programvaren sørger for en fokusert og effektiv arbeidsflyt for brukeren, som nå er i stand til å behandle oppgaver enkelt på tvers av enheter.

Samarbeid og tilgjengelighet

Super Device bringer brukeren en forbedret teknologisk opplevelse og tilrettelegger for produktivitet. Støtte for Super Device-funksjonalitet vil utvides til tidligere modeller av HuaweiPC-er, så lenge brukerne oppdatererPC-en til siste versjon

Brukere har også fleksibiliteten til å koble en Huawei-PC til en HUAWEI MateView-skjerm for å nyte et enda større skjermbilde.

[1] Bare enkelte Huawei-mobiltelefoner, nettbrett, skjermer, smart-TV-er og enkelte Huawei bærbare datamaskiner som kjører PC Manager 12.0.1 eller nyere støtter denne funksjonen.

[2] Denne funksjonen støttes kun av noen Huawei-øretelefoner og noen bærbare Huawei-maskiner som kjører PC Manager 11.1.6 eller nyere. HUAWEI FreeBuds 4 og HUAWEI FreeBuds Pro er de første øretelefonene som støtter denne funksjonen. Funksjonen vil bli tilgjengelig på flere modeller i fremtiden.

Om Huawei Consumer Business Group

Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordeler innen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloudcomputing. Huaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no