Huawei lanserer Watch GT2, en ny standard for sportsklokker

Huawei Watch GT2 flytter grensene for sportsklokker. Den hjelper deg til å sove bedre, stresse mindre og få maksimalt ut av treningen.

Watch GT2 er oppfølgeren til fjorårets suksessklokke Watch GT, og kommer med en rekke helserelaterte nyvinninger, samt den nye Kirin A1-chipen, som gir klokken en markedsledende batterilevetid i sitt segment. Watch GT2 arver den klassiske stilen fra forrige modell, men kommer nå med en ny, kurvet 3D-skjerm. Det gjør at skjermen både ser og føles større enn forrige modell, uten at de fysiske dimensjonene er endret.

Sov og tren bedre

Watch GT2 har hele 15 treningsformer. Dette inkluderer løping, sykling, svømming, ellipsemaskin og triatlon. Når du trener måler klokken ytelsen din via 190 forskjellige datapunkter. Klokken registrerer både regulær hjerterytme, og kan varsle deg ved unormal puls eller potensielle hjertefeil. Watch GT2 har i tillegg TruSleep 2.0- og TruRelax-teknologi, som bruker kunstig intelligens og omfattende statistikk til å gi deg råd om hvordan du kan sove bedre og stresse mindre. Med Watch GT2 har du et perfekt redskap til å leve et sunnere og mer avslappet liv.

Grensesprengende batteri

Watch GT2 er utstyrt med den nye mikroprosessorbrikken Kirin A1, som gir klokken ekstrem batterilevetid. Med en Cortex-M7-prosessor har Watch GT2 et batteriforbruk på 10uA/Mhz. Det er ekstremt lavt, ettersom gjennomsnittet for lignende produkter er 30uA/Mhz. Selv om Watch GT2 har langt flere funksjoner enn forrige modell er batterilevetiden likevel på opptil to uker for 46mm-modellen og én uke for 42mm-modellen. I treningsmodus varer 46mm-modellen i hele 30 timer, mens 42mm-modellen varer i 15 timer.

Huawei Watch GT2 vil være i salg 1. november til en veiledende pris på 2490 NOK.

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei solgte over 200 millioner smartmobiler i 2018, og klatrer årlig på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

For mer informasjon se vår nettside: https://consumer.huawei.com/no/

For regelmessige oppdateringer på Huawei, følg oss her:

Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/

Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobile