Huawei lanserer kontaktløs betaling som samler alle betalingskort i samme app

Huawei styrker sitt økosystem med den nye finansappen Curve i HUAWEI AppGallery. Appen gjør det mulig for alle brukere av Huaweis smarttelefoner å benytte kontaktløs betaling via NFC (Near Field Communication). Appen kan brukes uavhengig av hvor du befinner deg og hvilken bank eller kortleverandør du benytter. Curve er nå tilgjengelig for brukere i Norge og Europa.

Oslo, Norge, 24.01 2022.Samarbeidet mellom Curve og Huaweier med på å styrke selskapets satsning innen finansiell helse og teknologi. Partnerskapet med Curve bidrar til at flere personer kan styre sin personlige økonomi direkte fra telefonen, noe som skaper engasjement hos Siri Gomnæs Børsum, Global VP Finance Vertical Eco-Development & Partnership, Business Consumer Group at Huawei.

- Vi er veldig stolte over å ha fått på plass Curve i HUAWEI AppGallery. Partnerskapet bidrar til at våre smarttelefon-brukereenkelt kan gjennomføre betalinger via telefonenCurve er en attraktiv og funksjonell betalingsløsning som fungerer uavhengig av hvilken bank dubruker, og som kan benyttes av våre kunder på tvers av landegrenser.

Med Curve på plass i HUAWEI AppGallery kan Huawei-brukere samledebet, kreditt og lojalitetskort på smarttelefonen. Appen tilbyr også en totaloversikt over kostanderi ulike valutaer (1)som bidrar til at brukerne får tilgang til valutakurser uten uforutsette avgifter. En tjeneste som skaper trygghet når man er på reise og må veksle mellom ulike valutaer (2). I appen finner du også cashback-alternativetsom er tilknyttet lojalitetsprogrammene til hundrevis av populære merker.

Introduksjonen av Curvei HUAWEI AppGallery gjør at brukerne enkelt kan betale med mobiltelefonen uansett hvor man skulle befinne seg. En funksjonalitet som kommer i tillegg til den digitale betalingstjenesten er supplementet av et fysisk kort. I kontrast til andre digitale betalingsløsningerkan eiere av Huaweis smarttelefoner bruke et fysisk kort i tilfeller hvor mobilen er tom for strøm, avslått, eller at tjenesten ikke aksepterer kontaktløs betaling og krever kortbetaling.

Curve har også en rekke andre spennende funksjoner:Om du betaler for en vare og innser at du har brukt feil kort, kan appen gå «tilbake i tid» (3) og velge en annen konto for å omgjøre transaksjonen innen 90 dager. Curve har også en funksjon som automatisk bytter kort om det ikke er nok penger på standardkortet.

Grunnlegger og CEO for CurveShacharBialick, er stolt over å kunne tilby tjenestene til enda flere brukere gjennom Huawei og AppGallery

Vårt oppdrag er å forenkle menneskers økonomiske hverdag, og lanseringen av Curve Pay i HuaweiAppGallerybidrar til nettopp dette. Alle burde ha muligheten til å benytte seg av smarte betalingsløsninger, og vi er stolte over at våre tjenester vil bidra til at flere får en enklere hverdag ved bruk av kontaktløs betaling.

Den nye tjenesten skaper en helt ny verden for betaling for eiere av en Huawei smarttelefon som er NFC-aktivert. Det er ingen øvre grense for hvor mange debet- eller kredittkort som kan benyttes i Curve. Appen gir innsikt i hvor store utgiftene er, og en oversikt over tilgjengelig saldo i banken.

Notater

1)Ytterlige vilkår kan gjelde for hvert tilgjengelige tilbud, se tilbudet i appen. Tilbudene må aktiveres før du benytter det. CurveRewards cashback betales ikke ut umiddelbart. For en oppdatert liste over alle landene der CurveRewards er tilgjengelig, se de mest stilte spørsmålene og vilkår for bruk på www.curve.com.

2)Minibankutgifter og såkalte «fair usage limits» samt helgeavgifter kan tilføres, se de mest stilte spørsmålene og vilkår for bruk på www.curve.com.

3)Tids- og transaksjonsgrenser gjelder, se de mest stilte spørsmålene og vilkår for bruk på www.curve.com. Følg alltid din kredittkortutgivers vilkår når du anvender Back In Timeog hvilke transaksjonsgrenser som gjelder. Se de mest stilte spørsmålene og vilkår for bruk på www.curve.com. Følg alltid din kredittkorutgivers vilkår når du anvender Go Back In Time.

Om Huawei Consumer Business Group
Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordeler innen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloudcomputingHuaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no

Om HuaweiAppGallery – en av verdens tredje største markedsplasser for apper globalt
AppGallery er et smart og innovativt økosystem som lar utviklere skape unike opplevelser for forbrukere. Den unike kjernen i Huawei Mobile services, "HMS Core" gjør at apper kan integreres på tvers av forskjellige enheter, som gjør brukeropplevelsen både enklere og mer komfortabel - som en del av vår bredere 1 (telefonen) + 8 (produkter) + N (IOT produkter)-strategi.

Vår visjon er at AppGallery skal være en åpen og innovativ appdistribusjonsplattform som er tilgjengelig for forbrukere, og gir dem en unik og smart opplevelse – samtidig som den beskytter brukernes privatliv og sikkerhet. AppGallery er blant de tre største markedsplassene for apper, og tilbyr et bredt utvalgt av både globale og lokale apper i hele 18 kategorier – blant annet navigasjon, transport, nyheter og sosiale medier. AppGallery er tilgjengelig i mer enn 170 land og regioner, og har 500 millioner aktive brukere globalt hver måned. Første halvår 2020 nådde vi 184 milliarder totale nedlastninger fra AppGallery. Per september 2021 samarbeider Huawei med mer enn 5.1 millioner utviklere over hele verden, antall nedlastninger strekker seg til 332.2 milliarder i de første tre kvartalene av 2021. Per oktober 2021 er over 173,000 applikasjoner integrert med HMS Core på verdensbasis.

Om Curve
Curve er en finansiell super-app! Målet er å være det eneste kontaktpunktet for alle kunders økonomiske behov. Et enkelt og felles adgangspunkt for et bredt tilbud av finansielle produkter og tjenester som samler forbrukerens penger til ett smart kortog en enda smartere app. Forskjellig fra andre tjenester som er tilgjengelig på markedet, legger ikke Curve føringer på hvilken bank du har, eller om du kan bytte bank. Curve finnes i 31 markeder, i Storbritannia og EØS-landene.

Curve støtter Mastercard, Visa og Diners Club. Curve Card og elektroniske penger, relatert til kort utstedt i Storbritannia, er utstedt av Curve UK Limited, som er autorisert i Storbritannia av Financial ConductAuthority til å utgi elektroniske penger (fast referansenummer 900926) ifølge Electronic Money Regulations 2011. Curve Card og E-penger, relatert til kort utstedt innen EØS, er utstedt av Curve Europe UAB, autorisert i Litauen av Bank ofLithuania (Elektronisk penge institusjons lisens No.73 tildelt 22 oktober 2020.) under lov gjeldende i republikken Litauen tilknyttet elektroniske penger og elektroniske penge institusjoner.

For mer informasjon gå til www.curve.com, www.curve.com/flex. Følg oss på LinkedIn, Twitter @imaginecurve og Instagram @imaginecurve, eller lik vår Facebook-side