Huawei er tilbake med ny MateBook

Huawei annonserte i dag deres nye bærbare PC: HUAWEI MateBook 14s. I likhet med selskapets brede produktportefølje, har deres nye bærbare PC lang batterilevetid, et elegant design og flere spennende funksjoner.

Oslo, Norge, 20.04.2022: Huawei, et ledende globalt teknologiselskap og selskapet bak verdens tredje største økosystem for smart forbrukerelektronikk kunne i dag avsløre deres nyeste tilskudd i serien av bærbare PC-er. Med HUAWEI MateBook 14s har selskapet introdusert en slank PC med et 2.5 FullView Display, designet for produktivitet. Nyheten kombinerer MateBooks kjente estetiske design i metall, innovative funksjoner og en smart brukeropplevelse. MateBook 14s er kompatibel med Windows 11 (1), og for første gang er kamera flyttet fra tastaturet til rett over skjermen!

Helt ny skjerm med spennende funksjoner

HUAWEI MateBook 14s kommer med MateBooks signatur FullView-skjerm, som støtter opp til 90Hz refresh rate for sømløs surfing på nettet. Ved å trykke på Fn- og R-tastene samtidig kan man enkelt skifte mellom 60Hz i strømsparingsmodus og 90Hz for et jevnere bilde. Med 100 prosent støtte for RGB-fargespekter kan skjermen gjengi over 1.07 milliarder farger.

Den nye bærbare PC-en gir også brukeren dobbel øyebeskyttelse. MateView 14s reduserer blålys og er sertifisert av TÜV Rheinland Low Blue Light. PC-en er også sertifisert som flimmerfri, noe som lindrer øyetretthet og beskytter synet. I tillegg kommer MateBook 14s med en dynamisk lyssensor som oppfatter skiftende lys i omgivelsene, og automatisk justerer lysstyrken på skjermen deretter.

Ettersom Huawei har flyttet kamera kommer også MateView 14s med ansiktsgjenkjenning, i tillegg til en fingeravtrykkleser. Funksjonene gjør at du raskt og enkelt kan koble deg på PC-en.

Et praktisk og elegant design

Ikke bare har Huawei MateBook 14s et elegant design, den er også komfortabel å holde. Smarte designløsninger, som overflaten i metall, gjør sitt til at den bærbare datamaskinen føles svært eksklusiv. Den tynne formen på kun 16,7 mm og totalvekten på 1,43 kg gjør den lett å håndtere på hjemmekontor og reise.

Kraftig prosessor og lang batterilevetid

Til tross for maskinens lette vekt, huser MateBook 14s en ny og kraftig 11th Gen. Intel® Core™ H Series-prosessor. Ytelsesmodus kan aktiveres ved å trykke «Fn+P»-tastene, som øker CPU TPD til 45W. I tillegg til den høye ytelsen tilbyr den nye PC-en imponerende batterilevetid med et 60Wh høykapasitetsbatteri. Det er med andre ord ingen grunn til å bekymre seg for lavt batterinivå, da maskinen kan brukes opp til 3 timer (2) på en 15-minutters lading ved hjelp av en 90Wh superlader.

HUAWEI MateBook 14s har en rekke andre spennende funksjoner

MateBook 14s debuterer også med HUAWEI SOUND® for en komplett lytteropplevelse. PC-en er utstyrt med hele fire høyttalere og fire mikrofoner for sømløse samtaler og digitale møter.

Det nye og innovative tastaturet leverer 1.5mm key travel, med behagelige, raske og stabile taster. En oppdatering som garanterer for en lettere skriveopplevelse, selv ved lengre økter.

MateBook 14s utvider også Huaweis eksisterende smarte tilkoblingsfunksjoner, og lar brukeren med et enkelt tastetrykk koble den bærbare datamaskinen til Huaweis smarttelefoner, nettbrett, monitorer og andre produkter (3).

Pris og tilgjengelighet

HUAWEI MateBook 14s vil være tilgjengelig fra 20.04.2022 til 14,990 NOK.

Notater

(1)    HUAWEI MateBook 14s er forhåndsinstallert med Windows 10, men kan enkelt oppdateres direkte etter kjøp til Windows 11.

(2)    Data fra Huawei-laboratorier. Produktet som ble testet ble satt i hvilemodus og ladet i 15 minutter med 90W strømadapteren fra 2 % batteri. Brukstidsdata er basert på «PCMark 10 Modern Office»-testen. Faktisk opplevelse kan variere avhengig av produksjonstoleranse, brukervaner og miljøfaktorer. Kun for sammenligning.

(3)   Tilkoblingsfunksjoner mellom enheter gjelder kun Huaweis egne produkter; mobiltelefoner, nettbrett, PC-er, monitorer med mer.

Om Huawei Consumer Business Group

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no