FOX Norge

Høyaktuell spionserie premiereklar hos norske FOX

Maktsyke statsledere, uetiske bedrifter og hemmelige agenter som myrder hverandre - stikkord fra nyhetsbildet, men også røde tråder i den kritikerroste nye serien «Deep State». Storproduksjonen får premiere på FOX mandag 23. april kl. 21.55.
Mark Strong har fått gode kritikker for sin innsats i «Deep State». Foto: FOX

FOX er kjent verden over for å ha produsert store actionserier som «Homeland» og «24».

Nå er TV-selskapet klar med sin første europeiske produksjon. «Deep State» foregår i England, Frankrike og Midt-Østen, og er en konspirasjonsthriller av den intense og adrenalinfylte sorten..

– Et europeisk «Homeland»? «Deep State» er skremmende realistisk, skriver det norske nettstedet 730.no, som har fått en sniktitt før premieren.

Lite er som du tror

Mark Strong (kjent fra «Zero Dark Thirty» og «Kick-Ass») spiller den tidligere MI6-agenten Max Easton, som har holdt sitt forrige liv hemmelig fra sin nye kone og barn.

Fortiden innhenter ham imidlertid idet det viser seg at sønnen fra et tidligere ekteskap (spilt av «Game of Thrones»-kjenningen Joe Dempsie), som han har mistet kontakt med, har fulgt i farens spion-fotspor og tilsynelatende er blitt myrdet på oppdrag i Iran.

Max reiser for å forsøke å finne ut av hva som har skjedd, men risikerer dermed å avsløre sin egentlige identitet og ødelegge sitt nye liv.

Og bak drapet på sønnen finner han et sjokkerende nettverk av løgner, grådighet og storpolitisk spill.

Liten rolle for nordmann

Allerede før første sesong er spilt ferdig, har FOX gitt grønt lys for en sesong to av dramaserien.

I England hadde serien premiere tidligere i april, der den fikk til dels svært gode kritikker.

– En slags Jason Bourne møter BBC-krimserien «The Night Manager», skriver for eksempel The Arts Desk.

Serien er innspilt i en rekke land i Europa og i Marokko, og blant øvrige skuespillere finner vi blant andre svenske Fares Fares, Karima McAdams («Vikings») og norske David Menkin i en bitteliten rolle.

«Deep State» har premiere på FOX 23. april kl. 21.55. Ta kontakt om du ønsker screener eller flere bilder.

Mark Strong har fått gode kritikker for sin innsats i «Deep State». Foto: FOX
Last ned bilde
Fra venstre: Joe Dempsie, Mark Strong og Lyne Renée i «Deep State».
Last ned bilde
Joe Dempsie («Game of Thrones») spiller agent som tilsynelatende blir drept i Iran. Foto: FOX
Last ned bilde
Mark Strong spiller den tidligere MI6-agenten Max Easton i thrillerserien som er spilt inn i Europa og Afrika. Foto: FOX

Om FOX Norge

FOX Norge
Karenslyst Allé 2

FOX er verdens største underholdningskanal som når 255 millioner hjem i 127 land utenfor USA. I Norge er FOX tilgjengelig via Altibox, Canal Digital, NextGenTel, Get og RiksTV. Kanalen har introdusert en rekke nye og prisbelønte serier til det norske markedet, som The Walking Dead, American Horror Story, Wayward Pines og Outcast. FOX er tv-kanalen for deg som simpelthen elsker god underholdning, uansett kjønn og alder. Følg oss på Facebook

Følg pressemeldinger fra FOX Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra FOX Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra FOX Norge