Hövding växlar upp i Tyskland med nytt starkt samarbete

Genom ett nytt starkt agentsamarbete med ALPINA Sports, en del av marknadsledande UVEX Group i Tyskland, växlar Hövding upp på den tyska marknaden. Försäljningen av Hövdings airbag för cyklister har ökat markant i Tyskland under senare år. Den nya affärsmodellen ger ännu högre närvaro på tyska marknaden med bredare försäljningskanaler och marknadsföring.

Alpina Sports GmbH, säljer och utvecklar cykelhjälmar, skidhjälmar och sportglasögon. Med Hövdings airbag för cyklister breddar de sin portfölj ytterligare. Samarbetet i Tyskland och Österrike inleds från den 1 januari 2022.

- Vi och marknaden är mogna för detta samarbete och att vi agerar mer direkt i Tyskland. Att inleda samarbete med en etablerad och stark aktör som Alpina Sports är ett viktigt steg för oss. Deras nätverk i cykel- och sportsegmentet stärker vår närvaro och möjliggör mer direktkontakt med våra kunder och större satsningar på marknadsföring än tidigare. Vi ser fram emot att med deras hjälp skydda ännu fler cyklister, säger Hövdings VD Fredrik Carling.

Hövding är världens första airbag för cyklister och är utformad som en diskret krage som cyklisten bär kring halsen. Kragen innehåller en hopvikt airbag och genom avancerade sensorer känner Hövding av cyklistens rörelsemönster och reagerar när olyckan är framme. Airbagen blåser då upp till en huva som fixerar nacken och ger världens bästa stötupptagning.

- ALPINA skyddar människor vid cykling och skidåkning med hjälmar och sportglasögon. I decennier har vi därför haft förtroende från våra återförsäljare och partners. Detta förtroende, tillsammans med Hövdings airbag för cyklisters kända höga skyddsförmåga, breddar vår portfölj och är något vi vill använda för att göra säkerheten i stadsmiljön tillgänglig för en ännu större målgrupp, säger Patrick Hebling, Director Business Unit Brand & Sales på ALPINA.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Carling, vd Hövding+46 (0)40 23 68 68

För högupplösta bilder: https://hovding.com/press/#/latest_media

SBM Offshore signs FPSO Alexandre de Gusmão contracts30.11.2021 07:00:00 CET | Press release

November 30, 2021 SBM Offshore is pleased to announce it has signed contracts with Petróleo Brasileiro S.A. (Petrobras) for the 22.5 years lease and operation of FPSO Alexandre deGusmão. These contracts follow the signing of the binding Letter of Intent as announced on August 3, 2021. FPSO Alexandre deGusmão will be deployed at the Mero field in the Santos Basin offshore Brazil, approximately 160 kilometers from Arraial do Cabo, Rio de Janeiro state. Mero is a project under Libra Consortium responsibility, in which Petrobras is the operator with 40 percent and with the following partners: Shell Brasil with 20 percent, TotalEnergies with 20 percent, CNODC and CNOOC Limited with 10 percent each, together with Pré-sal Petróleo S.A. (PPSA) as manager of this contract. SBM Offshore is progressing with the design and construction using its industry leading Fast4Ward® program. First oil is expected in 2025. CorporateProfile The Company’s main activities are the design, supply, installation, o

Ultimovacs ASA: Mandatory notification of trade by primary insider29.11.2021 20:15:15 CET | Press release

Oslo, 29 November 2021, Carlos de Sousa, Chief Executive Officer and primary insider in Ultimovacs ASA, has today bought 1,000 shares in the company at a price of NOK 114.00 per share, and a closely related party has today bought 1,000 shares in the company at a price of NOK 114.00 per share. Following this transaction, Carlos de Sousa and closely related parties hold 14,056 shares and 416,035 share options in Ultimovacs ASA. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to the Market Abuse Regulation article 19 and section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act. Attachments 20211129 - Ultimovacs Notification of trade - KRT-1500 220211129 - Ultimovacs Notification of trade - KRT-1500 1

PRESS RELEASE: BIGBEN: 2021/22 HALF-YEAR RESULTS29.11.2021 19:24:15 CET | Press release

Bigben Press release Lesquin, 29 November 2021 18:00 hrs Unfavourable comparison basis for HY1 2021/22 : Sales: 124,2 M€ (-8,5%)Current Operating Income: 9,9 M€ (-41,6%) i.e. 8,0% of salesNet profit : 6,9 M€ (-28,6%) Adjustment of 2021/22 targets: Sales between 270 and 300 M€Current Operating Income around 24 M€ Upgraded2022/23targets: Sales between 400 and 450 M€ with a Current Operating Margin (1) >14% BIGBEN INTERACTIVE (ISIN FR0000074072) today releases its consolidated results for 1st Half Year 2021-22 (from April 1, 2021 to September 30, 2021) as approved by its Board of directors on 29 November 2021. Consolidated in M€ - IFRS09/202109/2020 ChangeSales124,2135,8-8,5%Gross margin (1) In % of Sales EBITDA (2) In % of Sales 51,4 41,4% 24,6 19,8% 57,3 42,2% 33,4 24,6%-10,3% -26,4%Current operating income EBITA In % of Sales Non recurrent items 9,9 8,0% (5,8)16,9 12,5% (2,3) -41,6% Operating income In % of Sales 4,1 3,3%14,7 10,8%-71,8%Financial result incl. Currency gain /(loss) incl

PRESS RELEASE: NACON: HALF-YEAR RESULTS 2021/2229.11.2021 18:56:58 CET | Press release

Nacon Press release Lesquin, 29 November 2021, 18:00 hrs HY 1 2021/22 impacted by an unfavourable basis comparison: Sales: 73.0 M€ (-15.7%)Current Operating Income: 8.4 M€ (-46.3%), i.e. 11,6% of salesNet profit: 3.8 M€ (-60.4%) Ajustmentof 2021/22targets: Sales between 150 and 180 M€Current Operating Income close to 20 M€ Upwardrevision of 2022/23targets: Sales between 250 and 300 M€ with a COI rate* > 20% NACON (ISIN FR0013482791) today releases its audited consolidated results for the first half of fiscal year 2021/22 (from April 1 to September 30) as approved by its Board of directors on 29 November 2021. Consolidated in M€ - IFRS09/202109/2020 ChangeSales73,086,6-15,7%Gross margin (1) In % of Sales EBITDA (2) In % of Sales 38,0 52,1% 21,4 29,3% 45,3 52,3% 30,4 35,1%-16,0% -29,7%Current operating income EBITA In % of Sales Non recurrent items (including Bonus Shares)8,4 11,6% (4,0)15,7 18,2% (1,8) -46,3% Operating result In % of Sales4,5 6,1%13,9 16,1%-67,8%Financial result Includi

Leasinvest Real Estate NV: Minutes of the Extraordinary General Meeting of 29 November 2021 – Change of Name – Corporate Governance Charter – Executive Committee29.11.2021 17:40:00 CET | Press release