Høstnyheter på IKEA
Høsten på IKEA er inspirert av nederlandske malere. Stilen er tradisjonell med varme fargetoner som rustrød og mørk grønn.

Blant høstens nyheter finner vi HAUGA. En ny serie bestående av kommode, skap, garderobe og tv-benk som passer like godt i stua som på soverommet. HAUGA er en fleksibel produktserie som du kan tilpasse etter dine behov.
KRISTINELUND er et nydelig speil med en ramme av rotting. Speilene er håndlaget og ingen er helt like.
VARDAGEN stekepanner er også en nyhet vi elsker. Stekepannene kommer i ulike størrelser. De er laget av karbon og stål, noe som gjør dem lettere enn den tradisjonelle jernpannen- men med samme kvaliteter.
Vi ønsker deg en god høst!
Kontakter
Pressevakt
Pressevakten er tilgjengelig for alle medier. For kundehenvendelser, ta kontakt med IKEA kundeservice på telefon 915 02 340.
Bilder















































Dokumenter
Om IKEA
IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 422 IKEA-varehus i 50 land i verden. 374 av disse, inklusive alle norske varehus, er en del av Ingka-gruppen, resten av andre franchisetakere. Sist år hadde disse varehusene 839 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 2,6 milliarder ganger.I Norge hadde våre varehus over 10 millioner besøk og IKEA.no hadde over 44 millioner besøk.
I Norge har IKEA sju varehus; i Oslo (Furuset), Asker (Slependen), Bergen (Åsane), Stavanger (Forus), Trondheim (Leangen), Lillesand (Sørlandet), på Ringsaker og ett planleggingsstudio midt i Oslo sentrum. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.
Følg saker fra IKEA
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra IKEA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra IKEA
Februarnyheter på IKEA4.1.2021 12:35:37 CET | Pressemelding
Velkommen nytt år. Vi er klare for en ny start- en ny hverdag. Ingen vet helt hvordan det nye året eller hverdagen blir, men med nytt år kommer nye muligheter.
Etter 70 år med suksess, blar IKEA om til et nytt kapittel7.12.2020 13:00:00 CET | Pressemelding
IKEA-katalogen har en fenomenal 70-årig historie. Gjennom årene har den blitt en ikonisk og kjær publikasjon, og den har vært en viktig suksessfaktor for at IKEA har kunnet nå og inspirere de mange menneskene over hele verden, med hjeminnredningsløsninger og -produkter. Men tidene forandrer seg. I løpet av de siste årene har IKEA blitt mer digital og tilgjengelig, og tatt til seg nye måter å få kontakt og samhandle med flere mennesker på. Kundenes behov og bruk av media har endret seg, og katalogen har vært mindre i bruk. Derfor har Inter IKEA Systems B.V., den verdensomspennende IKEA-franchisegiveren, bestemt seg for å ta en emosjonell, men rasjonell beslutning om å bla om til et nytt kapittel og ta farvel med IKEA katalogen – og se mot fremtiden med spenning.
Solide resultater i et år hvor hjemmet har vært viktigere enn noensinne20.11.2020 13:03:08 CET | Pressemelding
IKEA Norge annonserte i dag et sterkt resultat for regnskapsåret 2020 (1. september 2019 – 31. august 2020). 5.3% vekst sammenlignet med fjoråret, og et driftsresultat på 445 mNOK, til tross for økonomiske og samfunnsmessige utfordringer skapt av Korona-pandemien. Dette er andre året på rad at IKEA leverer gode resultater, og det tyder på at endringen selskapet begynte på i 2018, for å bli mer tilgjengelig, mer bærekraftig og rimeligere, er den riktige veien å gå.
IKEA kjøper tilbake27.10.2020 08:39:14 CET | Pressemelding
Hvis du har et gammel IKEA-produkt du ikke lenger bruker, kan du nå levere produktet tilbake til IKEA. For første gang i sin 77-år lange historie vil IKEA i 27 land tilby å kjøpe tilbake opp mot ti år gamle møbler for å selge dem på nytt.
IKEA lanserer OSYNLIG-kolleksjonen i samarbeid med Ben Gorham, grunnlegger av Byredo15.10.2020 10:00:00 CEST | Pressemelding
I samarbeidet med en av verdens beste aktører innen duft, Ben Gorham fra Byredo, utforsker IKEA usynlig design – ideen om at det ikke bare er hvordan hjemmet ser ut som påvirker hvordan det får deg til å føle deg. Resultatet er OSYNLIG, en kolleksjon med 13 lys som vekker minner og forbedrer opplevelsen av å være hjemme.
IKEA skal fjerne ikke-oppladbare alkaliske batterier innen 202114.10.2020 10:52:36 CEST | Pressemelding
For å inspirere og gjøre det mulig for folk å leve sunnere og mer bærekraftig hjemme, skal alle ikke-oppladbare alkaliske batterier fjernes fra det globale sortimentet til IKEA innen oktober 2021.
IKEA introduserer en plantebolle for kjøttelskere – et mer bærekraftig alternativ til den ikoniske IKEA-kjøttbollen9.10.2020 16:30:44 CEST | Pressemelding
Plantebollen som har betraktelig lavere klimaavtrykk enn kjøttbollen, har blitt laget med ett hovedformål – å gjenskape kjøttbollen uten kjøtt. Med ingredienser som erteprotein, havre, epler og poteter har vi arbeidet hardt for å gjenskape dette kjente, klassiske IKEA-produktet for å tilby et mer bærekraftig alternativ til de mange kjøttbolleelskerne, uten å gå på kompromiss med smaken eller teksturen.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom