Høstens mest populære weekendreiser

Høsten er en attraktiv periode for weekendreiser. Mange vil gjerne ha noen dagers ferie utenlands, og det er de europeiske storbyer som vi helst besøker nå. De mest populære reisemålene er London og København, mens Milano øker mest, det viser ferske tall fra Ticket.

London Bridge

-          Med høsten kommer også lysten på storbyopplevelser. Sol og bad frister ikke like mye akkurat nå, da vil vi heller ha en reise til en herlig storby for noen dagers miljøskifte, sier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef i Ticket.

Europeiske storbyer er favoritter også denne høsten. Etter sommerens strandferie er fokuset nå mer på opplevelser, uansett om det handler om museer, restauranter eller andre severdigheter. Med en weekendreise så fyller vi på energilagrene foran de mørke månedene som kommer. Europas vakre storbyer ligger en forholdsvis kort flyreise unna, noe som gir maksimal tid på reisemålet.

London ligger igjen øverst på topplisten med en økning på 33 prosent mot 2019. Her finner du et enormt utvalg av restauranter, kafeer, shopping, natteliv, kunst og kultur, samtidig som mange av områdene i byen snarere kjennes som en pittoresk småby enn en gigantisk verdensmetropol. Kanskje ikke så rart at nordmenn elsker London. På topplisten finner vi både København og Stockholm, men det er Milano som øker mest denne høsten med en økning på 160 % mot 2019.

Manchester som lenge nøt godt av Solskjær-effekten, har en nedgang med 49 % denne høsten. Men her kan vi nok forvente at Haaland-effekten etter hvert vil gjøre seg gjeldende og bestillingene igjen vil øke.

Toppliste storbyreiser

1. London (2)
  2. København (6)
  3. Amsterdam (1)
  4. Stockholm (ny)
  5. Milano (ny)
  6. Barcelona (15)
  7. Manchester (4)
  8. Frankfurt (12)
  9. Paris (3)
  10. Brüssel (9)

Kilde: Tickets bookingstatistikk, reiser bestilt t.o.m. september 2022, med avreise oktober-november 2022. Tall i ( ) er plassering i 2019.

London Bridge

Fredrik Selmers vei 6

90594673http://www.ticket.no

Om Ticket: Ticket er Nordens største feriereisebyråkjede med salg via butikk, på telefon og online. Ticket selger reiser fra samtlige ledende charterselskap, reisearrangører, cruiserederier, flyselskap, hotell og leiebilselskap. Ticket har 68 butikker i Norge og Sverige og online salg i 10 land under varemerkene Ticket, AirnGo og Charter. Ticket Feriereiser eies av investeringsselskapet Braganza.

Følg pressemeldinger fra Ticket Feriereiser

Siste pressemeldinger fra Ticket Feriereiser

De beste reisemålene for en romantisk Valentinsdag2.2.2023 15:02:36 CET | Pressemelding

Valentinsdagen, årets høytid for de romantiske, er rett rundt hjørnet. All ære til blomster og sjokolade – men hvorfor ikke dra på utenlandsreise med din kjære? Europa byr på en rekke byer i kjærlighetens tegn, og London og Barcelona klatrer på listen over populære destinasjoner i forbindelse med Valentinsdagen, viser Tickets bestillingsstatistikk. Ticket guider deg til hvor du kan finne mest romantikk i Europa.

Rush til Kanariøyene når feriereisende velger bort USA i vinter13.1.2023 12:45:38 CET | Pressemelding

Kanariøyene er alltid et populært reisemål for oss nordboere. Etter pandemien har øygruppen blitt enda mer populær og vært et fast innslag i nordmenns ferieplaner i 2022. Når vi i større grad velger bort langreiser og foretrekker å holde oss i Europa så blir Kanariøyene det klare valget for sommervarme i vinterhalvåret, og tiltrekker seg også reisende som vanligvis ville reist til Miami, Karibien eller Asia på ferie.