Hør George Michaels musikk i årets julefilm!

Sony Music er mer enn begeistret over å kunne presentere soundtracket til Universal Pictures' etterlengtede romantiske julefilm, Last Christmas, inspirert av musikken til George Michael og Wham!.

Filmen, som er regissert av Paul Feig og skrevet av Academy Award®-vinner Emma Thompson, har stjerner som Emilia Clarke (Game of Thrones), Henry Golding (Crazy Rich Asians), Michelle Yeoh og Thompson selv, på rollelisten.

Last Christmas-soundtracket byr, i tillegg til hitlåten filmen har sitt navn fra, på hele 13 av George Michaels mest populære låter fra hans år som soloartist samt en helt ny låt, skrevet og produsert av George Michael før han gikk bort.

Soundtracket slippes 8. november (digitalt og CD) og 15. november (vinyl).

Filmen kommer på norske kinoer 8. november!

Om soundtrack og bakgrunn for filmen
Filmen Last Christmas ble til etter at den anerkjente, britiske filmprodusenten David Livingstone snakket om sin kjærlighet for Wham!s (George Michael og Andrew Ridgeley) ikoniske hit «Last Christmas» til Oscar-vinnende skuespiller, produsent og manusforfatter Emma Thompson.

Samtalen sådde kimen til en vinneridé: å lage en film inspirert av «Last Christmas». Våren 2013 besøkte så Emma Thompson George Michael i hans hjem i London, og fikk artistens velsignelse til prosjektet.

Alle låtene på soundtracket er skrevet, arrangert og produsert av George Michael.

Høydepunktene inkluderer de høyt elskede hittene «Faith», «Fastlove», «Freedom '90» og «Too Funky», så vel som overraskelser som «Heal The Pain», «Waiting for the Day» og MTV Unplugged-versjonen av «Praying For Time», som George selv elsket, og det fabelaktige eldre sporet «Move On».

George Michael skrev den helt nye låten «This Is How (We Want You To Get High)» sammen med James Jackman, men de rakk aldri å gi den ut.

Da Emma Thompson fikk høre låten, visste hun øyeblikkelig at den måtte være en del av Last Christmas. En utvidet versjon vil være tilgjengelig på vinylversjonen av soundtracket.

Soundtracket vil appellere til fans som vokste opp med musikken til George Michael, og introdusere en ny generasjon for artistens ekstraordinære musikalske virtuositet og rekkevidde.

Filmen Last Christmas kommer på norske kinoer den 8. november og vil gå på kino over hele verden fram til 27. desember.

Tracklisting

Last Christmas
Too Funky
Fantasy
Praying For Time
Faith
Waiting For That Day
Heal The Pain
One More Try
Fastlove Part1
Everything She Wants
Wake Me Up Before You Go-Go
Move On
Freedom! ‘90
Praying For Time (MTV Unplugged version)
This Is How (We Want You To Get High)

Albumtittel: Last Christmas
Plateselskap: Sony Music
Artist: George Michael, Wham! (George Michael og Andrew Ridgeley)
Dato for albumrelease: 8. november (CD og digitalt) og 15. november (vinyl)
Dato for norsk filmpremiére: 8. november

Om Last Christmas

Emilia Clarke (HBOs Game of Thrones), Henry Golding (A Simple Favor, Crazy Rich Asians), Michelle Yeoh og Emma Thompson spiller i Paul Feig-regisserte (A Simple Favor, Spy, Bridesmaids) Last Christmas.

Last Christmas er en romantisk komedie med en tvist, inspirert av George Michaels musikk, fra et manus av Academy Award® -vinner Emma Thompson (Sense and Sensibility, Bridget Jones’s Baby) og dramatiker Bryony Kimmings.

Kate (Emilia Clarke) valser rundt i London og er notorisk flink til å alltid ta de gale valgene, akkompagnert av ringlingen av bjeller på skoene hennes, nok en irriterende konsekvens av jobben som alv i en helårsåpen julebutikk. Tom (Henry Golding) virker for bra til å være sann når han kommer inn i livet hennes og begynner å se gjennom mange av barrierene hun har bygd. Mens London forvandles under “the most wonderful time of the year”, ser Kates lykke endelig ut til å snu. Men forviklingene har såvidt begynt.

Last Christmas ledsages av et herlig soundtrack med musikken til George Michael og Wham!, inkludert den bittersøte juleklassikeren ved same navn som filmen. Filmen vil også inneholde helt nytt materiale skrevet og produsert av den legendariske artisten, som solgte mer enn 115 millioner album og spilte inn 10 nummer én-singler gjennom sin ikoniske karriére.

Filmen er produsert av BAFTA-vinner David Livingstone for Calamity Films, av Emma Thompson, og av Paul Feig og Jessie Henderson for Feigco Entertainment. Filmen er utøvende produsert av Sarah Bradshaw.