Hkeem slipper publikumsfavoritten «Para»

Hkeem følger opp debutalbumet med «Para», en låt om veien til nå og det han har oppnådd i karrieren.

Etter å ha vært borte fra rampelyset en stund slapp 21 år gamle Hkeem fra Oslo sitt etterlengtede debutalbum «HKEEM» i oktober i fjor. Et album hvor han har tatt seg tid til å skape, føle og tenke. Der han tidligere har vært i voldsom utvikling og under et slags press - både fra seg selv og andre - er han på albumet mer voksen og tryggere på sin egen stemme, både bokstavelig og metaforisk. Nå følger han opp med «Para», en låt om veien til nå og det han har oppnådd i karrieren.

««Para» handler også om å utestenge ulike hindre i livet som prøver å holde deg tilbake fra å oppnå målet ditt» - Hkeem

«Para» har vært en fast følgesvenn på liveshowene til Hkeem de siste årene.

- Jeg har hatt låten i to år, og det må kanskje være den låten jeg har fått mest etterspørsel på fra folk. Den kommer ut nå fordi det føles ut som en riktig måte å starte året på, med blanke ark, og klar for en ny sesong. Den betyr mye for meg, fordi den beviser hva man kan få til med hardt arbeid, sier han.

Med hardt arbeid kan man få til mye, og i Hkeems tilfelle betyr det blant annet to Spellemannspriser, over 65 millioner streams og store konserter landet rundt. Alt på de få årene etter hans kommersielle gjennombrudd med «Fy faen» som toppet listene i 2017.

Denne vinteren er Hkeem ute på en liten turné mellom studiodagene, og han besøker blant annet et utsolgt Parkteatret i Oslo 21. februar og spiller på Hamar 28. februar.

«Para» er ute i dag 14. feburar.

_______________

Norsk-nigersk-ghanesiske Abdulhakim Hassane, under artistnavnet Hkeem, debuterte med låten "Svartingens synspunkt" i 2016, og fikk platekontrakt med Def Jam/Universal Music i 2017. Samme år fikk han sitt kommersielle gjennombrudd med "Fy Faen". Låten toppet både streaminglister og den offisielle norske hitlisten samme år, ble nominert i kategorien "årets låt" under P3 Gull 2017 og vant klassen "årets låt" under Spellemannprisen 2017. Hkeem ble også kåret til "årets nykommer" under P3 Gull  2017. Han vant Spellemannprisen 2018 i klassen "årets musikkvideo" for "Ghettoparasitt", regissert av Thor Brenne. Samme år ble han signert til Dreammaker/Sony Music, og i 2019 kom debutalbumet HKEEM. Hkeem har spilt på blant annet Stavernfestivalen, Slottsfjell, Ekstremsportvekok, Canal Street, Vervenfestivalen, Utopia, Festningen-festivalen og VG-lista.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.