Hkeem slipper "Movie"

Hkeem følger opp Unge Ferrari-gjestede "KDVPM" og lader opp til albumslipp med "Movie" 20. september.

Når man har vært borte fra rampelyset en stund, så føles det godt å endelig slippe musikk igjen. 21 år gamle Hkeem fra Stovner har vært på en reise og funnet seg selv siden sist han slapp musikk, og han er nå både mer voksen og tryggere på sin egen stemme, både bokstavelig og metaforisk.

Etter å ha sluppet «Madiba», en afropoplåt for sjela, og videre vrengt sjela med Unge Ferrari-gjestede «KDVPM», slipper han nå «Movie», tredje single ut fra det kommende debutalbumet. Når Hkeem skaper musikk er prosessen litt som å lage filmmusikk, men på vrangen. Han ser for seg et slags manus, med scener, karakterer og handling, som han deretter skriver tekst og musikk til.  Og «Movie» lyder som filmmusikk, der Hkeem kanskje er karakteren som forteller om begge sidene av den brå suksessen han har hatt, det positive og det negative.

«Låta betyr mye for meg, fordi det er en ærlig låt som kommer rett fra hjertet, og det er en låt som treffer meg på en helt annen måte når jeg hører den» - Hkeem

Samtidig er «Movie» en tribute til moren hans som har holdt ham ydmyk, og som har gitt han alle verktøyene han trenger for å håndtere alt som har skjedd siden suksessen. Låta har også vært med ham på liveshowene en stund- og har rukket å bli en stor livefavoritt blant publikum.

«Det føles deilig å endelig kunne slippe den. Jeg har ventet så lenge på denne dagen, og det har vært mange forespørsler på låta. Så jeg håper folk er klare, og håper at de tar imot låta bra» - Hkeem

I løpet av sin karriere har Stovner-gutten høstet flere titalls millioner med avspillinger, vunnet tre Spellemannpriser og spilt konserter over hele landet. Og releasen av det høyt forventede debutalbumet «HKEEM» nærmer seg med stormskritt.

– Gled dere til albumet, universet mitt, og mine tanker. Det blir en spennende reise, sier Hkeem avslutningsvis.

«Movie» er tilgjengelig overalt 20. september.

Hør George Michaels musikk i årets julefilm!10.10.2019 10:30:00 CESTPressemelding

Sony Music er mer enn begeistret over å kunne presentere soundtracket til Universal Pictures' etterlengtede romantiske julefilm, Last Christmas, inspirert av musikken til George Michael og Wham!. Filmen, som er regissert av Paul Feig og skrevet av Academy Award®-vinner Emma Thompson, har stjerner som Emilia Clarke (Game of Thrones), Henry Golding (Crazy Rich Asians), Michelle Yeoh og Thompson selv, på rollelisten. Last Christmas-soundtracket byr, i tillegg til hitlåten filmen har sitt navn fra, på hele 13 av George Michaels mest populære låter fra hans år som soloartist samt en helt ny låt, skrevet og produsert av George Michael før han gikk bort. Soundtracket slippes 8. november (digitalt og CD) og 15. november (vinyl). Filmen kommer på norske kinoer 8. november! Om soundtrack og bakgrunn for filmen Filmen Last Christmas ble til etter at den anerkjente, britiske filmprodusenten David Livingstone snakket om sin kjærlighet for Wham!s (George Michael og Andrew Ridgeley) ikoniske hit «Las