Hkeem slipper "Bobby Brown"

15. desember slipper Hkeem den vibey hip hop låten «Bobby Brown» sammen med den unge rapperen Daniel Obede.

Låten har ikke noe bestemt budskap, men vi er blant annet ærlig om hva vi synes om enkelte sider i bransjen - noe jeg sier rett ut i låta, hehe. Men først og fremst er «Bobby Brown» en vibey sang som smeller! - Hkeem

Den rå beaten oppdaget Stovner-gutten ved en ren tilfeldighet på YouTube. Og da var det gjort!

Jeg og en kompis kom over «Bobby Brown» beaten en dag vi tilfeldigvis satt og søkte på YouTube – noe jeg aldri gjør! Både hooket og verset kom veldig naturlig til meg, og med inspirasjon fra hip-hop sjangeren UK Drill ble «Bobby Brown» plutselig til! – Hkeem

På låta har Hkeem fått med seg den 19 år gamle rapperen Daniel Obede fra Linderud.

Daniel er en av de beste rapperne vi har i Norge og jeg har lenge hatt lyst til å gjøre en låt med han. Så da jeg hadde hooket klart og skrevet første vers på låta visste jeg at det var Daniel som skulle være med på «Bobby Brown»! - Hkeem

Vi har lenge snakket om å gjøre en låt sammen, men vi har alltid ønsket at det skal komme naturlig. Da Hkeem sendte over hooket og verset sitt til låta kicka jeg umiddelbart! Og resten er historie ...! - Daniel Obede

«Bobby Brown» er ute 15. desember.

_________

Hkeem slapp sitt etterlengtede debutalbum «HKEEM» høsten 2019, hvor han var mer trygg på seg selv og stemmen sin enn noen gang - både bokstavelig og metaforisk. I 2020 slapp han «Para», en låt om hva han har oppnådd i karrieren og veien han har gått til nå, og «Fly» - en låt for sene sommerkvelder og ekte kjærlighet.

Hkeem har de siste årene vunnet to Spellemannspriser, fått over 65 millioner streams og hatt store konserter landet rundt. Alt på de få årene etter hans kommersielle gjennombrudd med «Fy faen» som toppet listene i 2017. Forrige vinter var Hkeem ute på turné mellom studiodagene, hvor han blant annet spilte i Hamar og for et utsolgt Parkteatret i Oslo. Og i sommer slapp han låta «Hverandre» med 18 år gamle Qana.