Hkeem og Makosir danser videre i livet

På tampen av høsten slipper Hkeem og Makosir «Danser videre i livet» - en sårbar og følelsesladd låt om hvordan en tidligere partner går videre og har det tilsynelatende fint, mens en selv sitter igjen med følelsen av å ha investert mer enn den andre parten. Den unge Urørt-finalisten Makosir er med og forsterker budskapet om at menn også har behov for å snakke om følelser og bearbeide disse gjennom tid.

«Det var utrolig kult å lage låt sammen med Hkeem, sangen handler om å være stuck i en relasjon, når den andre parten «danser videre i livet» og du sitter igjen uten.» - forteller Makosir

Låten er laget sammen med produsenten Kristian «Flatmate» (K-391, Jesper Jenset og Bernhoft) Vik, som i følge Hkeem er en av mest undervurderte produsentene vi har i Norge, og skrevet sammen med Synne Vo.

«Låta handler om en person som har sviktet deg, og som ikke har vært genuin mot deg i det hele tatt. Det er vanskelig for deg å komme deg videre, fordi det gjør vondt, og personen fjernet deg fra livet sitt som om du aldri har eksistert» - forteller Hkeem.

Hkeem er kun 24 år gammel, men har allerede passert 100 millioner streams, stått på noen av landets største scener og vunnet to Spellemannspriser. Tidligere i år slapp han «Se hvor vi er nå» - en låt der Hkeem ser tilbake på det han har oppnådd og veien dit, og «Gi meg» - en låt som tar opp viktigheten av å gi seg selv tiden det tar å bearbeide ting man går gjennom, samt  «Jetter» - en sommerlig låt som handler om at «hun» - etter at man har tatt avstand og samtidig oppnådd noen ting på veien, plutselig vil komme tilbake.

«Danser videre i livet» er ute onsdag 2.november.