Hit reiser vi i høst

Sommeren er over og høsten har allerede meldt sin ankomst flere steder. Mange valgte å holde seg i Norge denne sommer også, mens andre fikk reisen ødelagt av diverse streiker, flyplassproblemer og passkrise. Det er derfor mange som vil ut og reise denne høsten. Noen vil forlenge sommeren, andre vil oppleve en storby - alle vil ha et pusterom fra hverdagen og «ta igjen» det vi har tapt de siste årene!

Reiselysten i høst er sterkt oppadgående, men ikke på samme nivå som i 2019, som er det året vi kan sammenligne med. Ønsket om å reise er nok til stede hos mange, men fortsatt begrensinger på enkelte reisemål samt høyere levekostnader her hjemme holder nok noen tilbake fra å bestille.

-          Hele 60 % av reisene som er bestilt denne høsten er til en europeisk storby. Høsten er en fin tid for å utforske en storby, og mange ser muligheten til å ta en langweekend som ikke krever så mange fridager og lang reisevei, sier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef i Ticket Feriereiser.

Det er de tradisjonelle storbyene som dominerer listen – med litt rokkering innbyrdes. Evig populære London troner øverst med en økning på 52 % mot 2019. Byen, som byr på uendelig med opplevelser, får også hjelp av en prisnedgang på reiser dit. Det er kun London og København som har en nedgang i pris i høst. Nye på listen er Milano og Zürich, mens New York og Lisboa har falt ut av topp-ti.

Selv om det er flest som bestiller storbyferie i høst så er de de solfylte destinasjonene som dominerer topplisten. Tidlig på høsten er det de typiske reisemålene rundt Middelhavet som er populære, mens utover i november dominerer vinterreisemålene som Bangkok og Gran Canaria. Mange reiser er selvfølgelig bestilt tidlig som for eksempel i skolenes høstferie, men det er også en del som ønsker å forlenge følelsen av sommer med en høsttur og bestiller tettere på avreise.

Toppliste alle reiser

Reiser bestilt pr 31.8.22, avreise 1.9. – 30.11.22. Tall i () plassering i 2019

Fredrik Selmers vei 6

90594673http://www.ticket.no

Om Ticket: Ticket er Nordens største privatreisebyråkjede med salg i butikk, på telefon og online. Ticket selger reiser fra samtlige ledende charter- og reisearrangører, cruise og flyselskaper, hotell og leiebilselskap. Ticket har 70 butikker i Norge og Sverige, og bedriver onlinesalg i 10 land under varemerkene Ticket, AirnGo og Charter. Ticket eies av investeringsselskapet Braganza.

Følg pressemeldinger fra Ticket Feriereiser

Siste pressemeldinger fra Ticket Feriereiser

De store reisetrendene for 2020-årene3.2.2020 10:43:23 CET | Pressemelding

6 av 10 vil gjøre reisen sin mer bærekraftig.23.1.2020 11:00:00 CET | Pressemelding