Historisk uke for Craft

Søndag 1. mai trer samarbeidsavtalene mellom Craft og de tre landslagene Norges Skiforbund Langrenn, Norges Skiskytter Forbund og Norges Skiforbund Kombinert i kraft. Dette markeres med en ukeslang feiring, med startskudd på Colosseum Kino 2. mai.

For snart et år siden ble samarbeidsavtalen med Norges Skiforbund Langrenn signert, tett etterfulgt av avtalene med Norges Skiskytter Forbund og Norges Skiforbund Kombinert. Fra 1. mai 2022 går Craft inn i historien som første klesleverandør som leverer bekledning til alle tre landslag i samme avtaleperiode, og blir den tyngste satsningen av en klesleverandør innen norsk skisport.

Kommende uke vil samarbeidet markeres med en rekke spennende arrangementer. Startskuddet går på Colosseum Kino 2. mai 14:00, der Norges Skiforbund Langrenn sammen med Craft inviterer til VIP-lansering. Her vil Norges Skiforbund Langrenn offentliggjøre landslaget for sesongen 22/23, og lansere Craft som offisiell klesleverandør de neste fem årene. Race suitene til utøvere for den kommende sesongen vil også bli avduket.

Markeringen fortsetter med Norges Skiforbund Kombinert onsdag 4. mai. Denne dagen vil sportssjef for kombinert, Ivar Stuan, presentere landslaget for sesongen 22/23. Samtidig vil kommende sesongs race suit for Kombinertlandslaget offentliggjøres.

Torsdag 5. mai er det Norges Skiskytter Forbund som skal offentliggjøre sitt landslag. Her vil de også presentere landslagsutøvernes race suit for den kommende sesongen.

Om Craft

Craft ble grunnlagt i 1977 i Borås, Sverige, og spesialiserer seg på klær og sko for sport der ytelse og komfort er avgjørende for optimale prestasjoner. Ved å samarbeide med eliteidrettsutøvere over hele verden og stadig utvikle nye materialer og tekniske løsninger, kan Craft tilby innovative funksjonelle klær, løpesko og tilbehør - for både verdensmestere og hverdagshelter.

Craft kler opp hele vinterstudioet til Viaplay - et viktig strategisk samarbeid13.12.2021 13:07:57 CET | Pressemelding

Craft har signert en ettårig sponsoravtale med Nordic Entertainment Group (NENT Group), eier av blant annet Viaplay. NENT har skaffet seg rettighetene til flere av de mest populære vinteridrettene de neste fem årene. Craft er en av hovedsponsorene av alle langrennssendingene på Viaplay denne sesongen. Alle i vinterstudioet til Viaplay er ikledd gode og varme vinterklær fra Craft. Dette vil bidra til å styrke og posisjonere merkevaren Craft innen vintersport-kategorien i det norske markedet.