Hilde-Kristin Norddal blir konserndirektør i Amedia

Hilde-Kristin Norddal (44) er ansatt som konserndirektør for salg og marked i Amedia og blir en del av konsernets ledelse. Hun kommer fra Vipps, der hun siden 2017 har vært direktør for bankdistribusjon.

Konserndirektør Hilde-Kristin Norddal, Amedia

– Etter fire år borte fra mediebransjen gleder jeg meg stort til å returnere og ta fatt på det viktige oppdraget Amedia har i lokalsamfunnet, og ikke minst styrke avisene i et utfordrende annonsemarked med et stort mulighetsrom. Det blir absolutt vemodig å forlate Vipps, et fantastisk selskap i voldsom vekst. Læringen rundt forenkling, kunden fremst i panna, tverrfagligheten og farten man har i Vipps tar jeg med meg inn i ny spennende rolle. Og så ser jeg skikkelig frem til å bli bedre kjent med folka i organisasjonen over det ganske land, sier Hilde-Kristin Norddal.

Hun har lang bakgrunn fra mediebransjen, og hadde i ti år ulike roller og lederoppgaver innen Aftenspostens og Schibsted Norges annonse- og salgsvirksomhet. Blant annet har hun hatt ansvaret for nasjonalt salg i konsernets storbyaviser. Hilde-Kristin har også vært ansatt i Nordlands Framtid og Bodø Nu.

Konsernsjef Anders Møller Opdahl i Amedia er godt fornøyd med ansettelsen av en svært kompetent og erfaren bransjeperson til å lede dette viktige området for konsernet.

– Hilde-Kristin får ansvaret for å lede og utvikle en av de største annonseporteføljene i medie-Norge og skape en entusiastisk og moderne salgsorganisasjon, der Amedias lokale medier står i front i den digitale endringsreisen som preger vår bransje. Jeg er trygg på at hun, med sin bakgrunn, er den rette til å videreutvikle vårt salgs- og markedsarbeid og sørge for at vi kan tilby treffsikre og gode annonseprodukter til våre kunder, sier Opdahl.

Hilde-Kristin Norddal tiltrer stillingen 1. september.

Hilde-Kristin Norddal (44)

Direktør bankdistribusjon i Vipps siden 2017

Nasjonalt salg storby i Schibsted 2011-2017, der hun har vært direktør, salgsdirektør og salgssjef

Aftenposten eiendom 2005-2010 som salgssjef og teamleder

Bodø Nu, markedssjef 2002-2005 og markedskonsulent i Nordlands Framtid 2000-2002

Bachelorgrad i kommunikasjon, kultur og media ved Coventry University

Kommer fra Kvernaland

Fakta om Amedia

Norges største utgiver av lokale medier, eies av Amediastiftelsen.

80 lokal- og regionaviser, Nettavisen, 7 lokale nettsteder.

6 avistrykkerier og 9 distribusjonsselskaper i Norge. En del av Helthjem-nettverket.

Eier Russlands største trykkerikjede, Prime Print.

Deleier i svenske Bonnier News Local, som er morselskapet til mediekonsernene MittMedia og Hall Media.

677.115 abonnenter og en omsetning på 3,6 milliarder kroner (2020).

Etablert i 1948 under navnet Norsk Arbeiderpresse. I 2012 overtok A-pressen Edda Media fra Mecom, og konsernet skiftet navn til Amedia.

Konsernsjef er Anders Møller Opdahl.

Styreleder er André Støylen

Konserndirektør Hilde-Kristin Norddal, telefon 99 23 56 58