Herrelandslagets tropp mot Spania og Romania

Se hvilke spillere landslagssjef Lars Lagerbäck har tatt ut til EM-kvalikkampene i oktober.

Tirsdag tok landslagssjef Lars Lagerbäck ut 24 spillere i troppen til kampene mot Sverige på Ullevaal 12. oktober og Romania på bortebane tre dager senere.

- Det er ingen store forandringer. Det er litt endret på keepersiden med André tilbake og Ørjan igjen inne. I tillegg var Ajer skadet sist og tilbake nå, sier landslagssjef Lars Lagerbäck.

- Ser ganske bra ut

Landslagssjefen er godt fornøyd med klubbhverdagen til de fleste spillerne i troppen.

- Det ser ganske positivt ut denne gangen. Mange har fått en mer og mer sentral rolle i klubbene sine. Det ser ganske bra ut, så får vi se om vi kan gjøre det til gode prestasjoner i kampene som kommer nå også.

Se også U21-landslagets tropp til EM-kvalikkamper

Under forrige samling ble det fire poeng etter seier over Malta og uavgjort mot Sverige.

- Det var mye positivt forrige samling, kanskje bortsett fra resultatet mot Sverige. Jeg synes vi var det beste laget totalt sett der og skapte litt mer enn dem. Vi gjennomførte en bra bortekamp, mener Lagerbäck.

Går for to seire

Han understreker at Norge må ha minst fire poeng på de kommende kampene, aller helst seks, for at EM-håpet skal leve videre.

- Nå er vi i en sånn posisjon at hvis vi skal være med i november må vi ha minst fire poeng. Det er ikke sikkert det holder heller. Det kan tenkes at vi trenger seks poeng også. Vi må bare gå for det.

- Det blir to litt ulike kamper. Vi har fantastisk bra statistikk her hjemme og nå får vi i tillegg fullsatt stadion, så det kjennes veldig positivt. Vi skal gå ut og gjennomføre en god laginnsats. Det må vi gjøre om vi skal ta poeng mot Spania. Vi skal virkelig gjøre et skikkelig forsøk, avslutter Lagerbäck.

HER ER TROPPEN

Joshua King - Bournemouth
Alexander Sørloth - Trabzonspor

Spilleplan PostNord-ligaen 202020.12.2019 12:03:57 CETPressemelding