Red Bull

Heroic inngår samarbeid med Red Bull

Red Bull skal hjelpe Heroic, et av verdens beste CS:GO-lag, med å holde seg i verdenstoppen.

Heroic, et av verdens beste lag i dataspillet Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), kunngjorde i dag en ny sponsoravtale med Red Bull, verdens største energidrikkprodusent. Heretter vil Heroic spille med en Red Bull-logo på skulderen, blant annet i turneringen PGL Major i Stockholm i slutten av oktober.

Til gjengjeld vil Red Bull stille sine globale ressurser tilgjengelige for å hjelpe Heroic å nå nye høyder. Heroic vil få tilgang til fasiliteter, trenere, rådgivere og annen støtte verden over. Heroic vil også kunne benytte seg av Red Bulls globale medieapparat for å løfte frem sin fortelling og merkevare.

Casper «cadiaN» Møller, lagkaptein på Heroic, har tidligere samarbeidet med Red Bull ved flere anledninger. Han ser frem til samarbeidet.

– Red Bull har bevist at de er en drømmepartner for vårt team. Derfor er jeg også veldig glad og stolt over å kunne representere Red Bull på Heroic-drakten, sier han.

Red Bull har samarbeidet med de beste idrettsutøverne i verden, på tvers av disipliner, i over 30 år. Selskapet er ambisiøst i sine sportslige samarbeid, og går langt for å hjelpe lag og utøvere å nå sitt potensial.

I verdenseliten

Heroic ble grunnlagt i Danmark i 2016, og har siden skutt opp på verdensrangeringen. Laget er for tiden på sjetteplass på rangeringen til ESL, og vant gull i ESL Pro League denne våren. Fra 26. oktober vil Heroic delta i PGL Major i Stockholm, som er verdens største CS:GO-turnering.

Klubben har også noen av verdens beste spillere i PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG), og lovende resultater innen simracing. Fremover ønsker klubben, som ble kjøpt opp av den norske esport-organisasjonen Omaken Sports i vinter, å markere seg innen flere spill.

– Samarbeidet med Red Bull underbygger Heroics posisjon i toppen av den internasjonale sportseliten. Når vi vil kunne bruke Red Bulls erfaring, forståelse og ambisjon rundt esport, kommer samarbeidet til å være en perfekt match. Red Bull arbeider utelukkende med de aller beste, sier Joachim «NoobworK» Haraldsen, grunnlegger av Omaken Sports og daglig leder i Heroic.

Mer enn en esport-organisasjon

Gjennom samarbeidet vil Heroic kunne dra nytte av toppidrettsfasiliteter som Red Bulls Athlete Performance Center i Østerrike, hvor utøverne kan trene seg opp og gjennomføre fysiske og mentale tester.

Ifølge Haraldsen er Red Bull er en perfekt samarbeidspartner for Heroic.

– Vi brenner for å være mer enn en tradisjonell esport-organisasjon, og derfor spiller flere aspekter enn bare spillet en rolle i organisasjonen. Laget er skrudd sammen rundt tanken om at kosthold, trening og fritid går hånd i hånd, og har som mål å utdanne og utvikle spillerne til å være profesjonelle toppidrettsutøvere. Det passer perfekt med budskapet om at Red Bull gir vinger til mennesker og ideer, sier Joachim Haraldsen.

Om Red Bull

Red Bull
Mølleparken 4

Følg pressemeldinger fra Red Bull

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Red Bull på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.