Herborg Kråkevik ut på ny julerose-turné

En juleforestilling med stor og smått, som snakker til hele julehjertet vårt!

Herborg Kråkevik tar denne julen med seg musikken og suksesskonseptet Juleroser til noen utvalgte scener rundt om i landet. Det blir ny og tradisjonell julemusikk, og eminente formidlere som vil fremføre fortellinger, dikt og humoristiske høydepunkt fra Juleroser-heftene. Det blir adventstemning, julelatter- og tristesser, klassiske julefortellinger og helt rykende ferske tekster om hverandre.

– Dette skal bli ei juleforestilling som snakkar til alle krinkar og krokar av julehjarte vårt! Jul er følsomme greier, og litt kunst gjer alltid godt, om det no er musikk, litteratur eller biletkunst. Eg håpar de vil koma og oppleva Juleroser frå scenen. Me skal gjera alt me kan for å underhalda og røra dykk og forhåpentlig gje alle litt fred i førjulsinnet, sier Herborg.

De siste årene har juleheftet Juleroser med redaktør Herborg Kråkevik, blitt en kjær del av julestemningen i mange hjem rundt om i landet. På Julerosekveld vil det bli fremført låter både fra «Juleroser» fra 2020 og «Barnas Juleroser» som kom i 2021.

På turneen har hun med seg blant andre den musikalske Julerosetrioen bestående av trompetvirtuos Mathias Eick, bassist Johannes Eick, pianistene Espen Berg og Helge Lilletvedt. I tillegg til besøk av en rekke prominente gjester. Deriblant forfatter Nina Lykke, komiker Sigrid Bonde Tusvik.

26.11 Oppdal kulturhus
27.11 Ålesund kirke