Herborg Kråkevik & Trygve Skaug med årets julesang for Frelsesarmeen

I dag kommer årets offisielle julelåt for Frelsesarmeen. For 2020 er det Herborg Kråkevik som tar over stafettpinnen med låten "Fra fjord og fjære", hentet fra Herborgs kommende juleplate Juleroser. Med seg på låten har hun fått med seg ingen ringere enn Trygve Skaug og Bergen Filharmoniske Orkester.

Fra fjord og fjære vert kalla den fyrste norske julesalmen, fordi landskapet den skildrar er norsk. Når eg syng den, ser eg for meg heile det langstrakte landet vårt. At Frelsesarmeen, som er ein organisasjon mange i Norge er glade i, valte seg denne songen som årets julesingel, gler meg stort, forteller Herborg.

De siste årene har juleheftet Juleroser med redaktør Herborg Kråkevik - der noen av landets fremste forfattere og kunstnere bidrar - blitt en kjær del av julestemningen i mange hjem rundt om i landet. Julen 2020 blir imidlertid enda mer spesiell, for i tillegg til årets hefte, sangbok og turné kommer også albumet Juleroser. Albumet slippes 20.november, og i tillegg til allerede nevnte Trygve Skaug og Bergen Filharmoniske Orkester, så medvirker også Bjørn Eidsvåg, Marianne Pentha, Randa og Aniston fra Fargespill, Edvard Grieg Kor og AURORA.

Lytt til "Fra fjord og fjære" HER!

Frode Alnæs med vakker popmusikk om byen sin!23.7.2021 10:04:36 CEST | Pressemelding

I dag er Frode Alnæs ute med sin nye singel «Byen min». Låten er hentet fra hans kommende, norske soloalbum «Beste tia mi», som slippes vinteren 2022. En herlig innbundet folkelig melodi, med en hyllest til alle de flotte bygde- og bysentrene rundt om i landet - og de som bor der. Lytt til låta HER - «Uansett hva som skjer med byen du er født og oppvokst i, og selv om du for lengst har flyttet derfra, vil du elske den på godt og vondt. Dette handler om en person som har vært borte en stund, og som kommer tilbake og ser at mye er forandret. At det er mye forfall, og viktige landemerker og hus er plutselig borte og revet, og ofte erstattet av nye ting. Sentrum er utarmet, butikker legges ned og viktige sentrumsfunksjoner legges til nærmeste kjøpesenter. Men - folket er det samme! Det er det som gjør at man elsker byen sin.» - Frode Alnæs Frode Alnæs, som alltid har vært glad i folkelig og vakker popmusikk gir oss nå en smakebit på albumet som kommer. Denne låten er også slik – vakker pop

Flukten - "Velkommen håp" - singel ute i dag!18.6.2021 10:33:52 CEST | Pressemelding

Flukten skapte stor ståhei koronahøsten 2021, etter at dei hadde sin debutkonsert på Nasjonal Jazzscene. Blant anna skreiv kritikarane: «er det noen banddebuter som virkelig har satt merker i sjel og hjerte er det denne.» Bandet, beståande av dei profilerte musikarane Hanna Paulsberg, Hans Hulbækmo, Marius Klovning og Bárður Reinert Poulsen, kjem endeleg med første smakebit frå albumet som kjem i september 2021.