Herborg Kråkevik og Kåre Conradi slipper nydelig duett!

Herborg Kråkevik og Kåre Conradi slipper singelen "Vi tenner våre lykter" i dag.

Hør "Vi tenner våre lykter" her

"Vi tenner våre lykter" ble innspilt i forbindelse med at Kåre har skrevet sin egen fortelling og et dikt til det tradisjonsrike juleheftet Barnas Juleroser som Herborg er redaktør for. Diktet, fortellingen og singelen kan også høres på albumet "Barnas Juleroser" som slippes 19. november.

- "Vi tenner våre lykter" er songen frå den aller fyrste julekalenderen NRK laga , "Jul i Skomakergata", og den er eit kjært barndomsminne for Kåre og meg. Eg er veldig glad for, og setter stor pris på at Kåre ville være med på denne duetten." - Herborg Kråkevik.

Albumet "Barnas Juleroser" er en samling av fortellinger, dikt og sanger fra Barnas Juleroser-heftene som er kommet ut de siste årene, og til sammen har dette blitt en original og varm blanding av lydbok og musikk.

Sangene er kjente og kjære norske julesanger, innspilt med nye, forlokkende arrangementer og noen av Norges mest anerkjente musikere. Herborg har med seg Julerosekvintetten, Bolteløkka Jentekor, Bislett guttekor, Espen Berg, Kåre Conradi og Mathias Eick.

"Med Barnas Juleroser-albumet tenner me lyktene våre for den gode forteljinga, den gode julesongen og gleda over å venta på jula!"  - Herborg Kråkevik

Mer musikk fra Kristiania Magiske Tivolitheater!3.12.2021 11:01:34 CET | Pressemelding

Årets julekalender, «Kristiania Magiske Tivolitheater» er et storslått juleeventyr fra gamle dager, den gang Norges hovedstad het Kristiania. Her får man servert magi, vennskap, kjærlighet og en hel del spenning hver eneste dag frem til julaften. De siste ukene har vi fått høre singlene Magi (Sebastian Zalo), De andres lys, Du går aldri alene og Lille Spurv (Helene Bøksle), og nå er også resten av sangene sluppet på albumet "Kristiania Magiske Tivolitheater - Sangene fra serien". Musikken i serien er knyttet til handlingen i historien om ti år gamle Luka og Tivoliet. Komposisjonene av Sindre Hotvedt har sitt eget sound basert på miljøet og tiden historien utspiller seg i, kombinert med moderne tonespråk og uttrykk, krydret med julens budskap. Hør hele albumet til Kristiania Magiske Tivolitheater her! Stjernespekket serie I tillegg til en imponerende rolleliste med barneskuespillere, får vi et gjensyn med flere kjente og kjære fjes i løpet av adventstiden på NRK. I tillegg til Lena Kris

AFFE med ny julelåt!3.12.2021 09:56:25 CET | Pressemelding

Kristin Seiersten og Bjørn Lindquist fortsetter å utvikle AFFE-universet. Lytt til AFFES nye julesang her! "Med en supermann i lomma" er en sjarmerende, fengende og sprudlende låt med et underliggende budskap om hvor viktig det er å tenke på andre rundt seg. Den omtenksomme, nysgjerrige og kreative fireåringen har laget en julegave helt selv. En plastelina supermann som skal hjelpe deg å føle deg trygg og gjøre jula ekstra bra.Men hvem trenger den aller mest? I tillegg til utgivelse av julelåt, har AFFE også laget en egen julekalender med 24 forslag til aktiviteter de voksne kan gjøre sammen med barna sine gjennom adventstiden.

Tomine Mikkeline slipper ny singel!26.11.2021 10:28:03 CET | Pressemelding

Lytt til "River" her! I 2022 slipper Tomine Mikkeline albumet "Joni" - et album med fantastiske tolkninger av et knippe kjente og kjære Joni Mitchell-låter. Låten "River" er første singel ut! Tomine Mikkeline kommer fra en musikalsk familie og begynte å ta cellotimer som 5-åring. 10 år gammel begynte hun med sangtimer, og allerede året etter ble hun tatt opp som elev ved Bergen kulturskoles talentprogram. Hun har to ganger fått 1. pris i Ungdommens musikkmesterskap i Oslo. Tomine har tidligere mottatt flere stipender og priser, blant annet fra Sparebanken Vest, Norsk Kulturskoleråds Drømmestipend og Bergen Kommunes Talentpris. Tomine Mikkeline har vært solist med blant andre Bergen Filharmoniske Orkester og Forsvarets Musikkorps Vestlandet. Hun har også turnért i England sammen med sangeren Aled Jones. Hun har også god erfaring som skuespiller fra teater og film, og har vært medvirkende i flere oppsetninger på DNS, blant annet Les Miserables, Dyveke og metalmusikalen Svartediket. Tomin

Ny singel fra The Humble Servants26.11.2021 10:07:58 CET | Pressemelding

Et behagelig livstegn fra The Humble Servants. På stadig søken etter skjønnheten har The Humble Servants spilt inn en ny singel, denne gangen en folk-ballade som passer perfekt nå som vinteren står for tur. Hvorfor er det tristeste ofte er det vakreste ? The Humble Servants gir deg opptil flere svar på det. «If you rather» er The Humble Servants på sitt beste og bandet frontes stadig av Live Miranda Solberg ( Louien ) og Lars F. Beckstrøm ( deLillos ) Lytt til "If You Rather" her! The Humble Servants består av; Live Miranda Solberg (Louien), vokal, Lars Fredrik Beckstrøm, gitar, kor, Tov Ramstad, kontrabass, cello, Rune Lindstrøm trommer, perkusjon, Marius Kristiansen, elektrisk gitar, kor, Jørn Raknes Pedal, steel gitar, Gøran Grini, piano.