Her kan du bo sammen med hesten på bilferie

Sommerferien nærmer seg. I år som i fjor, blir det norgesferie på mange av oss. Norge er med sin varierte og spektakulære natur et fantastisk land å utforske med bil. Men hvorfor ikke ta med hesten hvis du vil se Norge på sitt aller vakreste?
Allsidig hestehenger for deg som er klar for nye eventyr i sommer. Foto: Ifor Williams

Ferieturen inkluderer for veldig mange både bil og camping. Enten om det byr på lange rideturer i skog og fjell, stevner eller konkurranser. For deg som alltid har drømt om å ta hesten med på bilferie, er det faktisk mulig. Tilhengermerket Ifor Williams har utviklet en løsning hvor du kan kombinere bilferien med rideturen. Du trenger bare 15 minutter på å montere den opp.

Etter mange år med utvikling og produksjon av hestehengere er tilhengermerkets signatur, fleksibilitet og brukervennlighet. Det har virkelig produsenten satt til fingerspissene når denne løsningen ble til på tegnebrettet.

Dette er nok første gang et fortelt blir assosiert og tilgjengelig som et tilbehør til en hestehenger. Teknologien har produsenten hentet fra campingbransjen og resultatet som har blitt laget er blitt et veldig praktisk tilbehør for ryttere på farten. Forteltet er designet spesielt for Ifor Williams, og produseres av Kampa som er en stor utstyrsleverandør til campingmarkedet.

Forteltet som veier rundt 20 kilo, er tilgjengelig i to størrelser og dermed mulig å få levert til hele Ifor Williams sin HBX-serie. Forteltet monteres enkelt ved å blåse opp de syv luftkanalene fra ett innblåsningspunkt, enten manuelt eller ved hjelp av en elektrisk pumpe. Vips, så kan rytterne slappe av og overnatte ved arrangementer, show og turer. Enkelt, billig og veldig smart.

Kroppen til denne serien av hestehengere er konstruert av aluminium, noe som gjør den lett å trekke, samtidig som kjennetegnene til tilhengermerket er gjennomgående. Mellom taket og det sortbekledde glasset er det montert en teltskinne, hvor altså dette teltet kobles sammen med hestehengeren.

Internasjonal nominering for design

I 2019 ble det banebrytende designet nominert i kategorien Vehicles and Trailers i Equitana Innovation Award. Equitana Innovation Award er en av de mest ettertraktede prisene i det europeiske hestesportmarkedet. Den feirer kreative og nyttige produktutviklinger som gjør hverdagen enklere for hesteeiere, ryttere og oppdrettere, og konkurransen er sterk i de internasjonale oppføringene. Nomineringen til den internasjonale premieutdelingen i Tyskland er en stor prestisje for tilhengermerket.

Dette er med det en av Europas første løsninger hvor du kan kombinere bil- og campingferie med hesten på slep.

Forteltet monteres opp på 15 minutter. Foto: Ifor Williams
Tilhengermerket Ifor Williams har utviklet en løsning hvor du kan kombinere bilferien med rideturen.  Foto: Ifor Williams
Tilhengermerket Ifor Williams har utviklet en løsning hvor du kan kombinere bilferien med rideturen. Foto: Ifor Williams
Her kan du overnatte på tur med hesten din. Foto: Ifor Williams
Her kan du overnatte på tur med hesten din. Foto: Ifor Williams
I 2019 ble det banebrytende designet nominert i kategorien Vehicles and Trailers i Equitana Innovation Award.  Foto: Ifor Williams
I 2019 ble det banebrytende designet nominert i kategorien Vehicles and Trailers i Equitana Innovation Award. Foto: Ifor Williams

Ifor Williams Norge AS er norgesimportør av det anerkjente og etterspurte tilhengermerket Ifor Williams Trailers, og er Norges største importør av biltilhengere. Tilhengermerket er blant de mest fremgangsrike i verden, og har i en årrekke hatt en meget god markedsutvikling i Norge.

Selskapet har i overkant av 70 merkeforhandlere, og hovedkontoret ligger i Ringsaker kommune.