Her er troppen til kampene mot Slovenia og Serbia

Landslagssjef Ståle Solbakken har tatt ut troppen til kampene mot Slovenia og Serbia. Se de utvalgte her.

Norge spiller de to siste kampene i Nations League-gruppa mot Slovenia borte 24. september og mot Serbia på Ullevaal tre dager senere. Mandag tok landslagssjef Ståle Solbakken ut troppen til kampene.

- Troppen ser ganske lik ut fra den i juni, der gutta gjorde det veldig bra. Så er det spørsmålstegn med noen av spillerne med lite spilletid, i tillegg til noen med fare for karantene, men vi har tatt ut en tropp på 26 spillere, sier landslagssjef Ståle Solbakken.

I troppen er det to nye navn. Jørgen Strand Larsen har en kamp med "nødlandslaget" tidligere, mens Ola Brynhildsen er med for første gang.

- Jørgen ser jeg en stor fremtid i. Han har blitt kvikkere i kroppen, flytter seg raskere og har hatt en fin start i Spania. Ola har kommet seg sterkere og sterkere etter skaden han hadde, og var aktuell forrige gang også. Han har spilt mer og mer i det siste, og er en litt annen type enn det vi har fra før. Han er også en del av et Molde-lag med suksess og kommer nok med god selvtillitt. Vi gleder oss til å se dem hos oss, sier Solbakken.

I tillegg er Omar Elabdellaoui tilbake i troppen.

- For det første er han en god fotballspiller og han har vært frisk i ganske lang tid nå. Så er det en liten prosent medlidenhet også. Han hadde en veldig god oppkjøring og det så lovende ut, før kontrakten med Galatasray ble revet i to. Nå vil vi gjerne se Omar sammen med gruppa på trening. Jeg kan ikke love spilletid, men han fortjener å få kjenne på miljøet igjen som han har vært en stor del av tidligere, sier Solbakken.

Norge leder gruppa i Nations League tre poeng foran Serbia før de to siste kampene.

- Det blir nok to tette og jevne kamper. Det er to kamper vi gleder oss til. Vi hadde gode opplevelser sist og vil gjerne bygge videre på det, avslutter landslagssjefen

Norges tropp:

Erling Braut Haaland - Manchester City
Joshua King - Fenerbache
Jørgen Strand Larsen - Celta Vigo

PM: Her er Norges tropp til privatlandskampene i november8.11.2022 14:11:51 CET | Pressemelding

Tirsdag presenterte landslagssjef Ståle Solbakken sin tropp til privatlandskampene mot Irland 17. november i Dublin og Finland 20. november på Ullevaal: Jacob Karlstrøm - Molde Ørjan Nyland - RB Leipzig Egil Selvik - Haugesund Fredrik Bjørkan - Feyenoord Stian Gregersen - Bordeaux Marius Lode - Bodø/Glimt Birger Meling - Rennes Marcus Holmgren Pedersen - Feyenoord Julian Ryerson - Union Berlin Stefan Strandberg - Vålerenga Leo Østigård - Napoli Patrick Berg - Bodø/Glimt Ola Brynhildsen - Molde Mats Møller Dæhli - Nürnberg Mohamed Elyounoussi - Southampton Fredrik Midtsjø - Galatasaray Ola Solbakken - Bodø/Glimt Morten Thorsby - Union Berlin Kristian Thorstvedt - Sassuolo Hugo Vetlesen - Bodø/Glimt Kristoffer Zachariassen - Ferencvaros Martin Ødegaard - Arsenal Erling Braut Haaland - Manchester City Jørgen Strand Larsen - Celta Vigo Alexander Sørloth - Real Sociedad Les mer om herrelandslaget her U21-landslagstrener Leif Gunnar Smerud presenterte også sin tropp til privatlandskampene mo