Her er prisene på 2. generasjon ID.3

Volkswagen åpner forhåndssalget av nye ID.3. Bilen får en rekke nye funksjoner sammenlignet med dagens modell. Her er modellene og prisene.

ID.3 var den første av Volkswagens elektriske modeller, bygget som elbil fra bunnen av, som kom på markedet. Siden introduksjonen av bilen i Norge har nærmere 13.000 nordmenn kjøpt bilen, som også har fått en rekke nye søstermodeller.

Nå har Volkswagen sendt den populære småbilen innom sitt designteam, og kan nå å tilby kundene 2. generasjon av bilen.

Den nye ID. 3 er nå mulig å bestille hos alle Volkswagens 73 forhandlere i Norge. Volkswagen regner med at de første kundebilene vil rulle ut på norske veier i 3. kvartal 2023.

Bilen får en rekke nye funksjoner sammenlignet med dagens modell. Den nye og oppdaterte utgaven av den svært populære småbilen kommer med den innovative ognyeste programvaren til Volkswagen, og er som andre ID. modeller tilrettelagt for over-the-air-oppdateringer.

Fronten på nye ID.3 er den delen av bilen hvor man ser fornyelsen best, der panser og frontfanger virkelig har fått en solid oppgradering hos design- og produktteamet i Tyskland, og fremstår som enda mer sportslig og helhetlig.

I hekken på bilen er det gjort mindre endringer, fordi Volkswagen har prioritert å gi ID. 3 ny front slik at den får et nytt uttrykk. Men lyktene på den nye ID. 3 vil gå mer innover enn hva man kjenner til på dagens modell.

Innvending har bilen fått et mykere inntrykk, med blant annet gjennom nye materialer og nytt design. Nye ID.3 kommer med 12’’ stor skjerm som standard.

Nye ID.3 kommer med to batteripakker, begge leveres med 204 hk:

• ID. 3 Pro 58 kWh
  • ID. 3 Pro 77 kWh

WLTP-rekkevidden er ikke klar enda, men Volkswagen antar at den vil ligge på ca 420 kilometer for den minste batteripakken, mens modellen med den største batteripakken foreløpig er estimert til inntil ca 540 kilometer. De endelige verdiene vil foreligge når den nye ID. 3 er typegodkjent.

Norske kunder vil kunne velge blant fire utstyrsmodeller av nye ID.3:

• Pro 58 kWh Life                        Kr 401.500
  • Pro 58 kWh Business               Kr 413.400
  • Pro 58 kWh Style                      Kr. 453.000
  • Pro S 77 kWh Tour                    Kr. 489.800

Alle prisene er inkluder frakt og leveringskostnader, vektavgift fra 1.1.2023 kommer i tillegg.

Volkswagen vil gjøre nye ID.3 tilgengelig i fire farger, som er King´s Red Metallic, Scale Silver Metallic, Glacier White Metallic og Moonstone Gray.

- ID. 3 er en modell som treffer veldig godt i det norske markedet. Oppgraderingene fabrikken har gjort på den nye ID. 3 er langt på vei basert på tilbakemeldinger fra kundene, og vi vet at mange norske kunder har gitt sine tilbakemeldinger. Vi har stor tro på at nye ID. 3 vil selge godt i Norge, sier Thomas Meiner som er direktør for Volkswagen personbil i Norge.

Den nye ID. 3 skal som første ID.-modell produseres ved Volkswagen-fabrikkens anlegg i Wolfsburg, i tillegg til anleggene i Zwickau og Dresden.

Hos Volkswagen finner du elbiler med lang rekkevidde, stor plass og praktiske løsninger. Fremtidens mobilitet skal være utslippsfri. Ikke bare for noen, men for alle. På vei mot dette målet trenger vi et bredt utvalg av modeller og drivlinjer som gir høyere ytelse og lavere forbruk. Og som beviser at hver og en kan bidra på sin måte.