Her er Multivan eHybrid på norsk jord

Volkswagen kan glede seg over at Multivan eHybrid endelig er kommet til Norge. – Multivan eHybrid er et viktig skritt i retning av ytterligere elektrifisering av nyttekjøretøy og flerbruksbiler, sier direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy Håkon Wirak.

I slutten av oktober åpnet Volkswagen forhåndssalget av Multivan eHybrid. Nå har importøren Harald A. Møller fått de to første bilene til Norge. Utstillingsbiler til forhandlere rundt i landet kommer kanskje allerede før nyttår.

– Dette er den legendariske Folkevognbussen i ny drakt, som er utviklet for morgendagens transportbehov. Vi gleder oss til å vise den frem rundt om i landet, sier direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy Håkon Wirak, og viser til den populære flerbruksbilen fra Volkswagen som ble svært folkekjær gjennom flere tiår.

MulitvaneHybrid er en romslig og fleksibel ladbar hybrid som leveres med enten 6 eller 7 seter, avhengig av hvilken utstyrsmodell du velger. Utstyrsversjonene «Life» og «Style» kommer med inntil 7 seter, mens topputgaven «Energetic» leveres med 6 seter.

Baksetene kan, takket være et nytt skinnesystem, enkelt flyttes på eller tas ut av bilen, alt etter den enkeltes behov. Det betyr flere bruksmuligheter og større fleksibilitet for bileier.

Teknologisk har Volkswagen tatt den nye Multivan eHybrid et godt steg videre. Den kan leveres med opptil 20 assistentsystemer, som blant annet Front Assist som inkluderer nødbremsfunksjon, Lane Assist, skiltgjenkjenning og Adaptiv cruisekontroll.

Nye Multivan eHybrid er den første bilen basert på den modulære plattformen for tverrstilt motor (MQB) som produseres for fullt i Volkswagens fabrikk for nyttekjøretøy i Hannover.

Bilen kan leveres med et 360 ° Area View-kamera, som gir bedre oversikt over bilens plassering og omgivelsene. Dette gjør det svært mye enklere å ferdes i smale gater eller parkere i trange parkeringshus.

Flerbruksbilen kan også bestilles med panoramaglasstak som gir ekstra romfølelse.

Den nye Multivan eHybrid, med fremtidens digitale løsninger og god komfort, har fått en startpris på 699.900 kr (inkludert frakt/levering til Oslo), som er langt billigere enn dagens dieselbil hvor prisen starter på 1.160.700 kroner (inkludert frakt/levering til Oslo).

Direktør i Volkswagen Håkon Wirak gleder seg over at Multivan eHybrid er kommet til Norge
Flerbruksbilen er romslig og leveres med 6-7 seter, hvor bakseter kan flyttes eller tas ut