Her er morgendagens ledere i Circle K

Talentprogrammet til Circle K Norge fortsetter å kverne ut lovende lederspirer. Her er årets avgangsklasse.

– Nok en gang har vi fått igjennom et glimrende talentkull, det 15. i rekken siden vi startet opp vårt toårige talentprogram. Det blir utrolig spennende å følge med på denne gjengen i årene fremover, sier Lene Foldvik, opplæringsansvarlig i Circle K Norge.

Hvert år velger selskapet ut nye medarbeidere til talentprogrammet sitt. Over to år lærer talentene alt om stasjonsøkonomi, personaladministrasjon og salgsledelse. Utdanningen er lagt opp med både teoretisk innføring og praktiske oppgaver som skal gjennomføres på arbeidsplassen.

Fikk lederjobb før endt utdanning

Lederkarrieren har allerede kommet godt i gang for Victoria Wikestad Nilsen, én av ti avgangstalenter fra årets program. I januar i år sa 26-åringen opp jobben på familiestasjonen Circle K Fagernes-Narvik og reiste til Drammen for å bli ny daglig leder på Circle K Rundtom.

– Da den jobben dukket opp, skjønte jeg at det var en unik mulighet for meg til å komme videre i karrieren. Circle K Rundtom er en spennende stasjon med stort potensiale, og jeg trives veldig godt her, sier hun.

Wikestad Nilsen nøler ikke med å anbefale talentprogrammet til alle som går med en leder i magen.

– Programmet har uten tvil vært med på å utvikle meg til å bli en bedre leder. Jeg har fått økt kompetansen og skaffet meg et større nettverk i selskapet. I tillegg har jeg fått en verktøykasse med nyttige lederkunnskap som jeg nå har glede av hver dag, sier hun.

Også klassekamerat Siw-Veronica Wolden har fått fast stilling som daglig leder i løpet av studiene – ved Circle K Innlandsporten.

Ni av ti med siden 2010

16 år etter oppstarten er programmet blitt rene talentfabrikken for Circle K Norge. Et flertall av de som har bestått talentprogrammet jobber fremdeles i Circle K, enten på stasjon eller hovedkontor.

– Nesten sju av ti av de som har fullført programmet siden 2004, er hos oss ennå. Dersom vi ser på avgangskullene de siste ti årene, jobber om lag 90 prosent fortsatt i Circle K, sier Foldvik, som selv er et produkt av selskapets talentprogram.

Årets avgangsstudenter er Renathe Baardsen fra Circle K Lura, Victoria Wikestad Nilsen fra Circle K Rundtom, Hedda Emilie Lund ved Circle K E18 Larvik (tidligere Ringdalskogen), Alf Harald Brøndbo fra Circle K Hommelvik, Ida Jodine Haraldseid fra Circle K Ølensvåg, Ida Brovig hos Circle K Lillesand (tidligere Kjerlingland), Christine Brattli Molund fra Circle K Buktamo, Glenn-Andre Hallerud fra Circle K Mjøndalen, Jeanette Skoland fra Circle K Heddal og Siw-Veronica Wolden ved Circle K Innlandsporten.

Hedda Emilie Lund. Foto: Circle K