Her er finalistene til Innlandets matpris

Fire kandidater er med i konkurransen om å vinne prisen på 25.000 kroner. Avstemningen er åpen for alle fram til 13. september.

Det er SpareBank 1 Østlandet og Innlandet Bondelag som deler ut Innlandets matpris til en god ambassadør for lokale råvarer.

Kort om de fire finalistene

Vang Gård v/Per Odd Gjestvang og Camilla Rostad

Paret driver en av Norges mest innovative grønnsaksgårder, Vang Gård på Toten. De jobber aktivt med produktutvikling og bærekraft gjennom driften på gården hvor det produseres løk, purre, stangselleri, gulrot og mange ulike kålvekster – både konvensjonelt og økologisk.

Grimset Gård v/Julie Engeloug

Grimset gård ønsker å gi alle besøkende en bringebæropplevelse. De satser på selvplukk og selger alt direkte fra gården på i Løten. Hit kan du ta med venner og familie for en dag i flotte omgivelser. Du kan nyte bringebærsnurr og kaffe i Grimset kjeller`n, mens barna leker i trehytta.

Bjørnhild Vigerust

Vigerust er melkebonde og driver to gårder på Dovre og i Lom. For henne er ku livet, og som selvutnevnt kufluenser deler hun fra hverdagen som bonde gjennom Instagram-kontoen @_rosabonde. Målet er å inspirere, engasjere og informere både kollegaer og forbrukere - gjerne med en rosa tvist.

Valmsnes Gård v/ Jonas Ruud-Lund og Julie Dahl

På Valmsnes gård i Åmot kommune tilbyr Jonas og Julie overnatting i tillegg til melkeproduksjon, foredling av melk og prisbelønt smør i gårdens ysteri. Det prisbelønte smøret er nå på menyen i flere anerkjente restauranter og hoteller i hovedstaden.

Her finner du mer informasjon om finalistene

Slik gjennomføres konkurransen

Fram til 30. august var det åpent for alle å foreslå kandidater. Blant kandidatene som ble foreslått, har representanter fra SpareBank 1 Østlandet og Innlandet bondelag plukket ut fire bedrifter som går videre til en åpen avstemning på nett.

Alle som ønsker kan gi sin stemme. Avstemningen foregår fra 6. til 13 september. Vinneren er den kandidaten som får flest stemmer.

Vinneren blir presentert den 18. september på mat- og landbruksfestivalen Midt i Matfatet i Vikingskipet på Hamar.

Bjørnhild Vigerust
Vang Gård v/Per Odd Gjestvang og Camilla Rostad