Her er det gratis sykkelhotell i september

Bane NOR tilbyr alle nye kunder gratis sykkelhotell i perioden 1.-30. september for sykkelhotellene på Rosenholm, Kolbotn, Vevelstad, Ski og Ås stasjoner.

Å kombinere sykkel og tog er den mest miljøvennlige måten å reise langt på; derfor er det sykkelhotell på mange togstasjoner rundt omkring i landet. Det finne sykkelhotell på 39 togstasjoner i Norge.

Nærmere 2500 syklister har abonnement på parkering i sykkelhotell i sommerhalvåret, men det er plass til godt over 1000 flere. Nå vil Bane NOR friste nye syklister til å prøve ut tilbudet. Til vanlig koster det 50 kroner for 30 dager, men i september blir det gratis for nye abonnenter på utvalgte steder.

Her er det gratis

Alle nye kunder kan parkere gratis i september på disse stasjonene:

• Rosenholm
  • Kolbotn
  • Vevelstad
  • Ski
  • Ås

Slik starter du abonnementet

• Last ned appen som heter Bane NOR Parkering
  • Start en ny avtale fra 1. september, velg sykkelhotell og registrer betalingsmåte

Slik parkerer du sykkelen din

• Gå inn i appen og rykk Lås opp for å åpne porten til sykkelhotellet
  • Porten åpner seg innen 30 sekunder
  • Gå inn i sykkelhotellet og lås sykkelen med en solid lås
  • Ta toget dit du skal og nyt den gode samvittigheten du får ved å reise miljøvennlig

Europeisk mobilitetsuke 16.-22. september

Tilbudet faller sammen med den europeiske mobilitetsuken som blant annet Nordre Follo kommune markerer. Årets tema er Bedre forbindelser og oppfordrer folk til å reise mer miljøvennlig.

-        Tråkker du hjemmefra til stasjonen blir hele reisen utslippsfri, sunn og bærekraftig, sier Stine Strachan i Bane NOR Eiendom. – Mer miljøvennlig blir det ikke! Vi håper at mange vil benytte seg av gratistilbudet der de bor.

Mer informasjon om sykkelhotell: