Henrik Andersson blir Finansdirektør for TUIs Northern Region, med ansvar for Norden, UK og Irland

Mens TUI manøvrerer pandemien og sikrer selskapet for fremtiden, vil den nåværende nordiske Finansdirektøren gå over i rollen som Finansdirektør for hele TUIs “Northern region”, med ansvar for Norden, UK, Irland, Canada og Russland.

Henrik Andersson blir Finansdirektør for TUIs Northern Region

- Jeg ser frem til å tre inn i min nye rolle der min oppgave blir å støtte vår visjon for fremtiden og drive verdifull utvikling for selskapet. Jeg har bred erfaring gjennom alt det gode arbeidet vi har gjort i Norden, som jeg håper å bygge videre på for hele regionen. Jeg vet at vi har et solid fundament som gjør oss godt rustet til å klare oss gjennom stormen vi nå står overfor, og ikke minst komme styrket ut av det hele, sier Henrik Andersson.

Henrik Andersson har vært en del av TUI i Norden i mer enn 20 år. Han startet sin karriere i TUI 1999. Han har siden da hatt forskjellige roller både i flyselskapet og selskapets turoperatørvirksomhet, han har ledet utfordrende endringsprosesser og sikret gode økonomiske resultater, noe som gjør ham ypperlig rustet til å gå inn i sin nye mer globale rolle.

- Henrik er kjent for sin gode forretningssans kombinert med sin utmerkede evne til å drive en moderne finansfunksjon. Siden Henrik allerede har vært en viktig del i å drive utviklingen vår i Norden og vært en pådriver for en mer digital og moderne finansiell tilnærming, er dette et naturlig neste skritt for ham. Jeg ønsker ham lykke til med denne nye og spennende oppgaven og ser frem til å fortsette det gode samarbeidet, sier Jessica Enbacka, Administrerende direktør i TUI Nordic.

Som en del av TUIs strategi vil Henrik hovedsakelig fokusere på effektivisering og harmonisering av arbeidet i de ulike markedene og på hvordan regionen best kan støtte og muliggjøre nye forretningsmuligheter. Noen av tiltakene han vil lede er rettet mot økt prosesseffektivitet, automatisering og ytterligere konsolidering av aktiviteter for å støtte utviklingen i TUIs Northern region.

Henrik Andersson blir Finansdirektør for TUIs Northern Region

TUI tilbyr nå COVID CARE til alle sine kunder - Tjenesten gjelder alle charterreiser fra og med i dag, og dekker blant annet testing og repatriering16.7.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Etter hvert som verden langsomt åpner seg for utenlandsreiser, så vokser også feriesalget hos TUI. I takt med økende etterspørsel etter sommerferie i Hellas og Spania, øker også interessen fra kundene angående reisesikkerhet og nødvendige forholdsregler. I lys av vår "nye" måte å reise på og for å imøtekomme behovet i markedet, tilbyr TUI nå en egen COVID CARE-tjeneste til alle sine kunder som reiser i 2020.