Helsedirektøren presenterer hjernehelserapport for slagrammede

Torsdag 9. februar legger Helsedirektoratet fram statusrapport for hjernehelse. Helsedirektør Bjørn Guldvog presenterer hovedpunktene på stor slagkafé i Oslo Kongressenter, som starter klokka 18.00. Her møter han og får reaksjoner direkte fra en av de store gruppene som er berørt: Slagrammede og pårørende.

Slagkaféen er ettårsmarkering for bruker- og interesseorganisasjonen for slagrammede og pårørende, LHL Hjerneslag.

Både slagrammede, pårørende, helsepersonell, representanter for helsemyndighetene og ulike organisasjoner vil delta på markeringen.

Program:

• LHL Hjerneslag ett år v / generalsekretær Tommy Skar
  • Hilsen fra Helsedirektoratet og kort orientering om statusrapport hjernehelse v / helsedirektør Bjørn Guldvog
  • En pårørendes hverdag – gode råd til andre i samme situasjon v / Ulrik Sverdrup
  • Kulturinnslag v / rocker og trubadur Arild Hagen
  • Mitt liv som Slagdama v / Ragnhild Mork
  • En moderne pasientorganisasjon v / generalsekretær i LHL, Frode Jahren

Markeringen og slagkaféen er i Oslo Kongressenter, Folkets Hus, torsdag 9. februar kl. 18.00-20.00.

For ytterligere informasjon og kommentarer til statusrapport for hjernehelse, kontakt generalsekretær Tommy Skar, mobil 905 06 449.