Helintegrerte kundereiser kriterium for suksess etter Covid-19

Det er stor vekst i netthandel og hjemlevering. NHO har rapportert at netthandel vokste med 36% i 2020, sammenlignet med 2019. Et år med mye nedstenging har påvirket forbrukeradferden i samfunnet, ved at vi tilvenner oss en mer digital hverdag. I tillegg har digitalisering av tjenester som tidligere har krevd fysisk oppmøte, som prøving av klær og møbler, blitt løst med teknologi som VR og AR. Digital Consumer Trends 2020 fra Deloitte påpeker at store deler av varehandelen nå starter kjøpsreisen på nett, selv om en stor del av transaksjonene fortsatt gjøres fysisk.
- Gode kundereiser digitalt, samt viktigheten av sømløse og bærekraftige leveringsalternativer, blir fremhevet som en driver for kundetilfredshet og suksess i markedet. De siste fem månedene har vi sett større endringer i hvordan det digitale og fysiske samhandler enn de siste fem årene, sier Britt Otterdal Myrset, Partner i Deloitte.
Cutters digitaliserer kundereisen
Frisørkjeden Cutters arbeider kontinuerlig med å forbedre og effektivisere kundereisen, ved hjelp av helintegrerte digitale løsninger, i en ellers fysisk tjenesteleveranse.
- Vi skal sørge for friksjonsfri tjenesteleveranse til kundene våre. Dette får vi til igjennom å kontinuerlig utvikle og tilby den optimaliserte opplevelsen, både digitalt og fysisk, uten at dette går på akkord med prismodell, inntjening eller kvalitet, sier Bård Strøm, Chief Digital Officer i Cutters.
Cutters optimaliserer kundeopplevelsen gjennom å analysere data fra appen og salongene. Appen håndterer drop-in booking, salg av produkter og betaling, slik at frisørene kan fokusere på fag fremfor administrasjon. Kunden får informasjon om pågang og ventetid, og Cutters kan bemanne salongene basert på historisk pågang. Cutters mål er å integrere tjenester med samarbeidspartnere, slik at tjenesten blir del av en større kundereise, ulike plattformer og et økosystem. Dataen kan de bruke til å tilby relevante og personlige tilbud til kunden.
Covid-19 vendepunkt for digitale interaksjoner
Covid-19 har medført hjemmekontor, nettstudier og matvarehandel på nett. Kjøperne er nå vant til digitale interaksjoner, for å gjennomføre daglige oppgaver og rutiner.
- Selskaper utvikler sofistikerte plattformer for menneskelige opplevelser. Kundereisene designes sømløse og skreddersydde på tvers av kanaler, både fysisk og virtuelt, i et stadig større tempo. Samtidig har den digitale hverdagen etterlatt en lengsel etter de personlige og menneskelige samhandlingene i hverdagen. Når vi ser fremover, forventer vi at kunder vil etterspørre individuelle opplevelser, uten å måtte gi opp fordelene det digitale tjenestespekteret muliggjør, avslutter Britt Otterdal Myrset.
Nøkkelord
Kontakter
Brit MyrsetPartner, Customer & MarketingDeloitte
Tel:+47 917 89 676bmyrset@deloitte.noFrode Vik JensenPartner
Tel:+47 995 95 000fvikjensen@deloitte.noBilder
Om Deloitte
Deloitte er et markedsledende selskap som leverer revisjon, advokattjenester, finansiell rådgivning, risikoanalyser og konsulenttjenester. Vi etterstreber å hjelpe våre kunder realisere sine ambisjoner, skape en positiv forskjell i samfunnet, og utnytte potensialet i våre medarbeidere.
Vi arbeider for en rekke internasjonale selskaper og norske virksomheter innen alle deler av næringslivet, ideelle organisasjoner, idrett og kommunal- og statlig sektor. Hver klient har tilgang til et tverrfaglig team som kan trekke på erfarne medarbeidere og internasjonal kompetanse på tvers av industrier, sektorer og fagdisipliner. Gjennom dette er vi i stand til å bidra med dyp innsikt og kvalifiserte meninger om problemstillinger i daglig drift, så vel som innspill og vurderinger om fremtidige scenarier. Med 1500 ansatte ved 23 kontorer i Norge har vi kapasitet og kompetanse til å gjennomføre alle typer prosjekter. Vi bidrar til å skape resultater for våre klienter gjennom en strategisk tilnærming til utfordringer, med høy grad av praktisk gjennomføringsevne.
Følg pressemeldinger fra Deloitte
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Deloitte på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Deloitte
Norsk klubbfotball i vekst – på og utenfor banen24.6.2025 09:01:00 CEST | Pressemelding
Norsk klubbfotball står sterkere enn på mange år. Tall fra 2024-sesongen viser økt økonomisk kraft for flere klubber, økende kommersiell interesse og internasjonal anerkjennelse – en utvikling som går på tvers av Eliteserien, OBOS-ligaen og Toppserien.
Deloitte tar opp 13 nye partnere2.6.2025 12:24:40 CEST | Pressemelding
Deloitte tar opp 13 nye partnere fra egen organisasjon fra og med 1. juni 2025. De nye partnerne jobber både innen revisjon, rådgivning og i Deloitte Advokatfirma.
Sterk økning av digitale trusler: Deloitte har fått godkjenning av NSM til å håndtere dataangrep24.4.2025 13:30:47 CEST | Pressemelding
Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) har opprettet en kvalitetsordning for leverandører som tilbyr tjenester for håndtering av dataangrep. Deloitte er nå godkjent av NSM og en del av ordningen.
AI-gapet øker blant toppledere i Norden2.4.2025 09:28:37 CEST | Pressemelding
Interessen for generativ AI faller ytterligere hos toppledelsen og i styrene til nordiske virksomheter, mens bedriftene som faktisk satser og skalerer opp prosjekter innen kunstig intelligens oppnår gode resultater.
Cecilia Flatum ny CEO i Deloitte Norge27.3.2025 12:00:00 CET | Pressemelding
Revisjons- og rådgivningsfirmaet Deloitte får ny toppleder. Partnerne i Deloitte har valgt Cecilia Flatum som ny CEO. Hun overtar jobben etter Sjur Gaaseide, som har innehatt rollen siden 2019.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom