Helhjertet fra KAMARA

Fredag 1. mai slipper KAMARA endelig den offisielle versjonen av "Don't Call My Name" låten som, i demoversjon, ble en døråpner for henne som artist.
"Don't Call My Name" artwork

I 2019 ble KAMARA nominert til Årets Urørt på NRK P3 med demoversjonen av "Don't Call My Name".
Hun spilte på Vill Vill Vest-festivalen, Øyafestivalen og ble kurtisert av plateselskap fra fjern og nær.
2020 startet fint, med by:Larm, avtale med Sony Music og slipp av debutsingelen "20 Something".
Sessions med låtskrivere og produsenter, i Norge og utlandet, var linet opp og hun var blant annet booket tilbake til Øyafestivalen, samt til Bergenfest i hjembyen.
Stadig omtalt som et stjerneskudd og "one to watch" i media i og utenfor Norge, og generell konsensus var at den offisielle debutsingelen "20 Something" innfridde.
Hun var "stemmen for en generasjon".
Låten hadde et budskap, mange kjente seg igjen i blandingen av forventning og frykt for hva fremtiden bringer som KAMARA synger om.
Noen måneder senere er det kanskje enda fler en dem med "kvartlivskrise" som sliter med motivasjon og fokus?
Og det er i hvert fall ingen grunn til å fornye passet med det aller første.

KAMARA har dog ikke ligget på latsiden.
"Jeg har skrevet masse nytt, men er så glad for å få ha fått ferdigstilt en ordentlig versjon av Don't Call My Name"forteller hun
"Den låten betyr enormt mye for meg, og endelig har jeg fått jobbet den dit den alltid skulle."
Det blir annerledes å slippe musikk under en pandemi.
"Men the people need to be entertained.Folk må få musikk"erklærer KAMARA
"Verden har kanskje stoppet opp, men en av de få tingene man helt trygt kan gjøre - foruten å se TV-serier og filmer til øynene blør - er å høre på musikk!"
Låten, på samme tid sassy, sterk og sår, står fjellstøtt og det er akkurat hva man trenger nå.
"Kjærlighet tar ikke hensyn til pandemier. Love and war baby, det er da alt er tillatt. Og Don't Call My Name er en sang om at man enten er all in eller outta there når det kommer til kjærlighet"forklarer hun.
"Altså, når det kommer til kjærlighet så er det ikke snakk om at denne bitchen, eller noen, skal finne seg i noe halvhjertet".
Det er en leken poplåt som tar for seg tidløs tematikk. Er dette the real deal, er det bare deg og meg, eller?
"Det må være lov å stille noen spørsmål, noen krav!"
Og ikke bare når det kommer til kjærlighet.
22 år gamle Fato Kamara, født i Sierra Leone og oppvokst i Bergen, er ambisiøs og målrettet.
"I all beskjedenhet så har jeg planer om verdensherredømme før jeg fyller tretti, og da kan jeg ikke bare sitte og vente på at ting skjer. I gotta make it happen!"
Og mye har allerede skjedd for den talentfulle vokalisten og låtskriveren med den særegne stemmen og unike personligheten.
KAMARA er kjent for sin utstråling, energi og intense tilstedeværelse på scenen og ellers i livet.
"Når det kommer til musikken min gjør jeg ingenting halvveis"
Og heller ikke halvferdig.

Fredag 1. mai slipper KAMARA altså - endelig - den organiske pop-perlen "Don't Call My Name" i offisiell versjon.

"Don't Call My Name" artwork
KAMARA (c) Jakob Østringen