Helge Hummervoll er "Ein av de heldige få"

Helge Hummervoll, kjent fra Mods og The September When, slipper debutalbumet "Ein av de heldige få" fredag 17. februar.
"Ein av de heldige få" artwork

Etter 40 år som musiker og låtskriver i de rett og sett legendariske Stavanger-gruppene Mods og The September When valgte Helge Hummervoll å vie tid til et solo-prosjekt som artist.

Singlene «Sorry Paps», «Beklage kjære» og «Ein av de» banet vei for debutalbumet «Ein av de heldige få». Albumet er et overskuddsprosjekt og en samling låter som totalt sett gir en statusrapport på hvor Helge befinner seg etter 60 levde år.

Han leder oss trygt gjennom små historier om oppveksten, familien, barn og forhold, beskrevet med både alvor, humor og selvinnsikt. Det melodiske og tekstlige universet vitner om liv levd, lekser lært og en egen evne til å skape noe vi alle kan kjenne oss igjen i. Vi som også har levd og lært, men ikke nødvendigvis evner å sette ord på det selv.

Albumet gir oss et innblikk i hvorfor Helge Hummervoll konkluderer med at han er nettopp en av de heldige få.

«Ein av de heldige få» er tilgjengelig på vinyl, CD og digitalt fra fredag 17. februar

"Ein av de heldige få" artwork
Helge Hummervoll (c) Per Heimly
Helge Hummervoll (c) Per Heimly

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.