«Heksejakt» er TV 2 Sumo sin største seersuksess noensinne

I dag ble den siste episoden av dramaserien «Heksejakt» tilgjengelig på TV 2 Sumo. Med 193.000 seere i snitt, setter den kritikerroste serien ny TV 2 Sumo-rekord.

«Heksejakt» med Ingrid Bolsø Berdal i hovedrollen er blitt TV 2 Sumo sin største seersuksess noensinne.

665.000 seere har så langt sett den første episoden og 532.000 seere har i snitt sett serien samlet på TV 2 og TV 2 Sumo, og tallene øker fra uke til uke. I dag ble for første gang alle episodene av «Heksejakt» tilgjengelig på TV 2 Sumo.

- I mylderet av dramaserier som kan sees om dagen er det veldig hyggelig at så mange har valgt å følge TV 2s «Heksejakt» hver torsdag. Nå legges den ut i sin helhet på TV 2 Sumo og vi ser frem til at «etternølerne» vil «binge» hele serien vi er så stolte av. «Heksejakt» er god underholdning med et viktig budskap; varslere skal høres og beskyttes. Jeg vil rette en stor takk til Miso Film Norge, skuespillerne og hele teamet som har produsert serien - og sist, men ikke minst - serieskaperne Siv Rajendram Eliassen og Anna Bache-Wiig for en formidabel utførelse av historiefortelling, sier programredaktør Kathrine Haldorsen i TV 2.

Den forrige TV 2 Sumo-rekorden er fra i høst da serien «Funkyfam» nådde et snitt på 185.000 seere.

En annen TV 2 Sumo-serie med stor suksess denne vinteren er «Love Island». Serien trekker nye seere hver eneste dag og publikum har så langt konsumert 172.000.000 seerminutter av serien.

- Første episode nærmer seg 300.000 seere og i snitt er det 182.000 som har sett «Love Island» på alle TV 2-plattformer. Tallene på TV 2 Sumo øker for alle episodene fra dag til dag, og totalt har 285.000 unike kunder sett «Love Island» på Sumo, med et snitt på 120.000 avspillinger per episode. I tillegg har vi over 100.000 nedlastinger av Love Island-appen. Vi er veldig godt fornøyd med utviklingen for denne sesongen, sier Kathrine Haldorsen i TV 2.

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sport 1 og 2, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole.