HAYES slipper partylåt

Thomas Hayes har med seg det svenske stjerneskuddet Wiktoria og Chicago-rapperen Famous Dex på "Fuck This Place Up" som slippes fredag 6. mars.
FTPU artwork HAYES

"Låttittelen viste seg å være et problem når vi  mailet ulike versjoner frem og tilbake, så vi har bare kalt den FTPU til nå" forteller Thomas.
"Men jeg satser på at det går greit med full tittel uten at noen blir krenket".
Ja, for "Fuck This Place Up" handler om å ha det hemningsløst gøy, og gi blanke i konsekvensene, men ikke på en kjip og destruktiv måte.
"Nei altså, det er ikke en kommentar til klimadebatten, eller noe annet dypt. Her er det good vibes only. Fest og moro!"
"Fuck This Place Up" er en energibombe av en partylåt, helt klart noe for treningsøkten eller dansegulvet.
"Ja, den skiller seg litt fra Where I Belong og Now or Never, og er kanskje nærmere EDM enn hva jeg har gjort hittil."
Fram til nå har HAYES bare samarbeidet med norske artister, men på "Fuck This Place Up" har han hanket inn vokalhjelp fra henholdsvis Sverige og USA.
"Jeg har bare brukt mannlige vokalister, og ønsket meg en damestemme denne gangen. Wiktoria er helt rå og stemmen hennes passer låten perfekt" forteller HAYES om samarbeidet med den talentfulle jevngamle svensken "Hun er like hyggelig som hun er flink, så jeg håper vi får gjort låten live sammen også, det hadde vært utrolig kult."
Og hva med Chicago-rapperen Famous Dex

"Jeg er fan, og fikk hjelp fra A&R-teamet mitt med å komme i kontakt med teamet hans. Det har vært en lang prosess med låten, og den ble ikke akkurat kortere av at vi involverte den gjengen. Men selv om det ikke gikk raskt, så ble det bra. Jeg er veldig fornøyd med verset!"
I tillegg til vokalistene er låten krydret med høy energi fra Blåsemafiaen, en av Skandinavias mest anerkjente blåserrekker.
"Digger dem! De er en utrolig kul gjeng som gir max, hver eneste gang!"
Alt i alt virker det som om HAYES nyter tilværelsen som artist og produsent.
"Jeg er skikkelig glad for å ha fått de mulighetene jeg har, og kan egentlig ikke tro hvor mye som har skjedd siden Where I Belong kom i august. Jeg lærer så mye av å jobbe med så mange bra folk, både på denne låten og ellers."
Høydepunkter hittil inkluderer aha-opplevelser i studio ("Dem har det heldigvis vært mange av!"), å spille live ("Å dele scene med Nico & Vinz ikke bare én, men to ganger, har vært helt rått!"), å bli listet på radio ("Det er sjukehus å høre seg selv på radio, så takk P3, mp3 og NRJ!") og å trone øverst på New Music Friday på Spotify med "Where I Belong" ("Hvor mange andre debutanter får den plassen liksom?").
"Når jeg tenker meg om har det vært veldig mange høydepunkter faktisk." fortsetter HAYES "Det var utrolig kult at Arif likte remixen jeg gjorde av Hvem er hun da jeg spilte på P3, og at den ble gitt ut. Og at CAZZETTE laget en dansbar remix av Now or Never som får masse spins".
Hva er så planene for våren?

"Jeg skal lage mer musikk! Har vært i en haug med sessions, så det er mye som må lages ferdig om jeg skal slippe mer musikk før fellesferien. Og det vil jeg så absolutt!"
Blir det ferie eller jobb i sommer?
"Det blir nok ganske mye studiojobbing, men jeg håper det dukker opp noe skikkelig morsomt."
En mulighet til å ha det hemningsløst gøy uten å tenke på konsekvensene?
"Ja, helst."

"Fuck This Place Up" HAYES + Wiktoria feat Famous Dex er ute fredag 6. mars

FTPU artwork HAYES
HAYES (c) Truls Qvale
HAYES (c) Truls Qvale

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.